بروجردی مطرح کرد: تلاش ترامپ برای گرفتن امتیازات بیشتر از ملت عراق

بروجردی حذف عراق از فرمان مهاجرتی را اقدام تلطیفی برای جلب نظر افکار عمومی خواند.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی با اشاره به تلاش ترامپ برای صدور مجدد فرمان مهاجرتی و حذف اتباع عراقی از این فرمان اظهار داشت: دادگاه آمریکا فرمان گذشته ترامپ در این زمینه را لغو کرده بود اما تصور می شود امروز آمریکا به آشفته بازار تصمیمات شتابزده تبدیل شده است و از سوی دیگر شاهد مقاومت بخشی از حاکمیت آمریکا در مقابل این تصمیمات رئیس جمهور هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در هیچ دوره تاریخی آمریکا به این میزان دچار نوسانات تصمیم گیری های شتاب زده و عکس العمل های گسترده تاریخی نبوده است بنابراین برای ما به عنوان جمهوری اسلامی چنین تصمیمانی از ارزش و اهمیتی برخوردار نیست چرا که ما با آمریکا رابطه نداریم.

وی گفت: با فرمان مهاجرتی ترامپ، ماهیت آمریکا در مقابل ملت ها، جهان اسلام و سیاست اسلام ستیزی آمریکایی ها بیش از گذشته مشخص شده است و اصلاح و تعدیل آن تاثیر بسیاری درافکار عمومی نخواهد داشت.

این نماینده در خصوص علت حذف عراق از فرمان مهاجرتی ترامپ گفت: به نظر می رسد با توجه به مجموعه سیاست هایی که آمریکا در عراق داشت تلاش دارد با حذف اتباع این کشور از فرمان مهاجرتی افکار عمومی ملت عراق را نسبت به آمریکا با هدف کسب امتیاز بیشتر از آنها مثبت کند.

بروجردی در گفت و گو با خانه ملت، تاکید کرد: آمریکا در مصاف نظامی در عراق شکست خورده است و 5 هزار کشته و ده ها مجروح داشته اند و به شکست اعتراف کرده اند، به واسطه کشتاری که در عراق داشته است خاطره بدی در افکار عمومی ملت عراق به جا گذاشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در تهاجم به عراق جان صدها هزار را گرفته است، اظهار داشت: به نظر می رسد آمریکا با حذف عراق از فرمان مهاجرتی، اقدام تلطیفی برای جلب افکار عمومی مردم این کشور کرده است.

300/302

کد خبر: 738275

وب گردی

وب گردی