کلنگ احداث فاز اول گلخانه واحد رودان زده شد

با حضور نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان رودان، رییس و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان کلنگ احداث فاز اول گلخانه واحد رودان به زمین زده شد.

به گزارش ایسکانیوز، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم کلنگ زنی حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در جهت توسعه کشت گلخانه ای را اقدامی موثر در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به صرفه جویی در منابع آبی کشور عنوان کرد.

سید مصطفی ذوالقدر افزود: در گلخانه های واحدهای دانشگاهی علاوه بر جنبه درآمدزایی و تولید باید بحث های پژوهشی نیز دنبال شود تا بتوان مشکلات و مسائل کشاورزان را حل کرد و در خصوص آفات و بیماریهای کشاورزی، تولید بذر و نهال و صرفه جویی در انرژی و آب راهکارهای لازم را ارائه داد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان نیز در این مراسم گفت: آب و هوای شهرستان رودان گلخانهای است و به همین دلیل هزینه های تولید محصول نیز پایین تر است .

دکتر حسن داوری با اشاره به اینکه داشتن چاه آب مستقل و کیفیت منابع آب و خاک این شهرستان باعث شد طرح تاسیس گلخانه این واحد در فاز اول با مساحت ۵ هزار متر مربع در دستور کار کارگروه اقتصاد دانش بنیان و هیات امنای استان قراز بگیرد که پس از تصویب مراحل اجرایی آن امروز آعاز شده و در اردیبهشت ماه ۹۶ به بهره برداری می رسد.

وی ضرورت بازاریابی مناسب و توجه به صنایع تبدیلی در کنار کشت گلخانه ای را از ضروریات دانست و اظهار امیدواری کرد: در سالهای آتی کشت گلخانه ای توسط این واحد دانشگاهی توسعه پیدا کند.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 738363

وب گردی

وب گردی