کشف بقایای بیشتر اجساد کودکان در گورهای بی‌نامِ ایرلند!

از زمان کشف گورهای بی‌نامِ کودکان در محوطه قدیمی در شهر "تیومِ" ایرلند که نخستین‌بار حدود سه سال قبل خبر آن انتشار یافت تاکنون تعداد بیشتری بقایای اجساد کودکان در این منطقه کشف شده است

به گزارش ایسکانیوز،خاکبرداری‌های انجام گرفته در محل زندگی مادران بی‌همسر و کودکان‌شان در این منطقه حاکی از وجود بقایای انسانی است و تحقیقات دولتی در مورد محل نگهداری از این زنان و کودکان با گذشت بیش از دو سال همچنان ادامه دارد.

کارشناسان دولتی ایرلند روز گذشته (جمعه) ضمن تایید این خبر اعلام کردند: گور دسته جمعی حاوی بقایای اجساد کودکان و نوزادان در یک مرکز نگهداری قدیمی کاتولیک در ایرلند کشف شده که گفته می‌شود ۸۰۰ جسد در آن یافت شده است.

به گفته کارشناسان ایرلندی در خاکبرداری‌های انجام گرفته در محل سابق نگهداری مادران و کودکان در شهر تیوم ساختمانی زیرزمینی کشف شده که دارای ۲۰ محفظه است و در هر یک از آنها مقدار قابل توجهی بقایای انسان وجود دارد.

افزایش تعداد اجساد و بقایای کشف شده مردم محلی را نگران پیشرویِ این گورهای بی‌نام تا زیر ساختمان‌های محل زندگی آنها کرده است.

بررسی‌های انجام گرفته روی بخشی از بقایای کشف شده نشان می‌دهد این کودکان بین ۳۵ هفته تا سه سال سن داشته‌اند. همچنین مشخص شده این اجساد اغلب در دهه ۱۹۵۰ خاک شده‌اند. در این دوره این مرکز سرپناهی برای کودکان یتیم، مادران مجرد و فرزندان‌شان بوده است. مرکز نگهداری تیوم در سال ۱۹۶۱ تعطیل شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، دولت ایرلند در سال ۲۰۱۴ و به دنبال اقدامات یک مورخ محلی که دریافت گواهی فوت برای نزدیک به ۸۰۰ کودکِ ساکن این مرکز فقط برای دفن دو نفر به ثبت رسیده، کمیسیون تحقیقاتی تشکیل داد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 738364

وب گردی

وب گردی