وزیر عراقی: سازمان ملل حرف زیاد می زند

وزیر امور آوارگان و مهاجران عراق روز شنبه اقدامات سازمان ملل را در زمینه کمک رسانی به شهروندان آواره موصلی به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز جاسم محمد الجاف' در ارتباط با نحوه کمک رسانی سازمان ملل به شهروندان فرار کرده از موصل گفت: متاسفانه در عملکرد این سازمان ها (وابسته به سازمان ملل) کوتاهی بارزی دیده می شود.
وی توضیح داد: سازمان ملل حرف زیاد می زند، اما اقداماتی که تاکنون انجام داده است بسیار کم است و این در حالی است که بودجه چشمگیری در اختیار دارد.
به گفته این وزیر عراقی، از زمان آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش تاکنون بیش از 50 هزار نفر این منطقه را تخلیه کرده و آواره شده اند.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل وعده داده است با سرعت هرچه بیشتر به آوارگان موصل کمک کند.
'لیز گراند' هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در عراق گفته است اولویت اصلی در اقدامات بشردوستانه، حصول اطمینان از وجود ظرفیت کافی برای رسیدگی به این تعداد از غیرنظامیانی است که غرب موصل را ترک کرده اند.
وی تاکید کرد که در هفته های گذشته تلاش برای ایجاد ظرفیت افزایش یافته است.
داعش در سال 2014 با حمله به عراق، بخش های وسیعی از خاک این کشور را اشغال کرد. نیروهای عراقی از آن زمان تاکنون قسمت اعظم این مناطق را آزاد کرده اند.
ارتش عراق اکنون مشغول عملیات آزادسازی موصل است که در 17 اکتبر (26 مهرماه) آغاز شد.
بر اساس اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از 190 هزار نفر در نتیجه نبرد موصل خانه هایشان را رها کرده و آواره شده اند. شمار زیادی از کسانی که از این شهر گریخته بودند، پس از آزادسازی شرق موصل به خانه هایشان بازگشته اند.
نیروهای عراقی در ماه ژانویه (دی/بهمن) شرق موصل را آزاد کردند و اکنون تلاش می کنند تا بخش کوچکتر غربی اما پرجمعیت تر را از داعش پس بگیرند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738375

وب گردی

وب گردی