جهانگیری: در پرتو اقتصاد مقاومتی یک شاهکار در سال 95 در تاریخ ایران به ثبت رسید

معاون اول رییس جمهور مهمترین پیام و محور اقتصاد مقاومتی را اجماع همه نیروهای کشور حول این سیاست ها دانست و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی اجماعی در کشور بوجود آورد تا بتوانیم اقتصاد را به نقطه مطلوبی برسانیم.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری که با رویکرد اقتصاد مقاومتی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با اشاره به تدوین برنامه های دولت تدبیر و امید و پیگیری آن طی 4 سال اخیر اظهار داشت: امروز که به ماه های پایانی فعالیت دولت یازدهم نزدیک می شویم باورمان این است که بسیاری از برنامه ها و سیاست ها تحقق یافته است که یکی از مهمترین برنامه ها چالش هسته ای بود که از پیش روی کشور برداشته شد.

معاون اول رییس جمهور افزود: در پرونده هسته ای هدف ایران به رسمیت شناختن حق هسته ای ملت ایران، رفع تحریم ها و فراهم شدن فرصت کار و پیشرفت در کشور بود که به فضل الهی این اهداف با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محقق شد.
وی ادامه داد: البته ممکن است با شیطنت برخی کشورهای 1+5 و بخصوص آمریکا، روند اجرای برجام قدری با کندی مواجه شود اما زمانی که در تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا شاه بیت سخنان رییس جمهور فعلی این کشور این بود که برجام را پاره خواهیم کرد پیام روشن و صریح مقام معظم رهبری نیز به آنان رسید.
دکتر جهانگیری اضافه کرد: ایران به آنها اعلام کرد که برجام توافقی میان دو کشور نیست که یک طرف بتواند آن را فسخ کند بلکه توافقی میان ایران و 6 کشور و شورای امنیت سازمان ملل بوده و در صورتیکه از سوی طرف مقابل اجرا نشود، ایران هم پاسخ مناسب ارائه خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور بزرگ و تاثیر گذار در فضای بین المللی مطرح است خاطر نشان کرد: ایران در منطقه به همت نیروهای مسلح کانون ثبات و امنیت منطقه است و برای اینکه بخواهند در منطقه مشکلی را حل کنند باید دست یاری به سوی ایران دراز کنند.
وی با یادآوری اینکه اقتصاد ایران با ابرچالش هایی مانند بیکاری و مشکلات معیشتی مردم روبرو است افزود: ما نیازمند آن هستیم که در برابر رقبای منطقه ای خود، اقتدار اقتصادی کشور را بالا ببریم چرا که بعضی از کشورهای منطقه می خواهند ایران ضعیف و کوچک باشد اما ما به دنبال ایران بزرگ و با عظمت هستیم.
دکتر جهانگیری در ادامه با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به دلیل باور جدی و قطعی به سیاست های اقتصاد مقاومتی از روز نخست ابلاغ این سیاست ها با جدیت آن را دنبال کرد گفت: تصور نمی شد با وجود تحریم ها و شوک قیمت نفت شاهد دستاوردهای امروز باشیم. در سال 95 یک شاهکار با همت مدیران و مردم ایران در تاریخ کشور به ثبت رسید.
معاون اول رییس جمهور رسالت مهم مسئولین کشور را تلاش برای توسعه ایران در بخش های مختلف دانست و افزود: اگر موانع از پیش روی ایران برداشته شود مردم ایران قادر هستند معجزه کنند.
وی مسائل زیست محیطی و محدودیت منابع آب را از دیگر ابرچالش های پیش روی کشور برشمرد و با اشاره به ظرفیت های گسترده استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد خوشبختانه این چالش ها را ندارد و از طبیعت خوب و منابع آب سرشار برخوردار است.
دکتر جهانگیری افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع طبیعی کم نظیر، میادین نفتی، طبیعت زیبا برای گردشگری و آب برای توسعه کشاورزی است و علاوه بر آن در میان سه کانون مهم جمعیتی یعنی اصفهان، شیراز و خوزستان قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: مسئولین استان نباید برای توسعه به دنبال بودجه دولت باشند بلکه باید با استفاده از ظرفیت ها و مزیت های استان برای پیشرفت و ترقی برنامه ریزی کنند.
وی تصریح کرد: دولت تلاش خواهد کرد زیرساخت های لازم برای توسعه استان را تکمیل کند و امیدواریم با کمک نخبگان و مردم استان شاهد توسعه، ترقی و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از زیرساخت های نسبتاً خوبی در مقایسه با گذشته برخوردار شده است، بر لزوم استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های استان برای توسعه و پیشرفت تاکید کرد.
مهندس نعمت زاده تلاش برای توسعه استان را از نیازهای ضروری استان برشمرد و گفت: تحقق این امر بدون پشتکار، مسئولیت پذیری و ریسک پذیری میسر نخواهد بود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این جلسه بعنوان جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی در استان گزارشی از روند اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و موانع پیش رو ارائه کرد و بر لزوم توسعه نیروی انسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گزارشی از وضعیت استان و اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید ارایه کرد و گفت: در مدت سپری شده از دولت تدبیر و امید 8351 هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده، 31 واحد گلخانه ایجاد و 75 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید ماهی در استان اظهار داشت: میزان آسفالت معابر روستایی نیز در این مدت دو برابر میزان کل سالهای گذشته بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بزرگراه های استان از 50 کیلومتر به 121 کیلومتر در دولت تدبیر و امید گفت: تطویل باند و توسعه فرودگاه یاسوج نیز دردست انجام است و پروازهای این فرودگاه از 2 پرواز در هفته به 6 پرواز ارتقا پیدا کرده است.
در این مراسم نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند و گفتند: برای نخستین بار است یک مقام ارشد به محروم ترین بخش استان کهگیلویه و بویراحمد می رود و مسائل حوزه ای و بخشی را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهد و البته پیشرفت های قبل از انقلاب اسلامی مرهون همین گونه سفرها و بازدید ها است.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گزارشی از اقدامات صورت گرفته استان در راستای اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی ارایه کرد.
نماینده اتاق تعاون و بخش خصوصی و نماینده بخش کشاورزی هم نیز هر کدام در سخنانی به بیان دغدغه های صنعتگران، تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی و بخش کشاورزی استان پرداختند و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت استان مطرح کردند.

خبرنگار: فراهانی / تاییدکننده: فراهانی

کد خبر: 738412

وب گردی

وب گردی