برگزاری یادواره شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم در ارومیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه فردا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکا نیوز،عزیز جوان‌پور با اشاره به برگزاری یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، اظهار داشت: هر سال به مناسبت سالگردشهدای بزرگ استان که در اسفند ماه است دانشگاه آزاد برای گرامیداشت این روز، مراسم یادواره با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار می کند.

وی افزود: در طول سال به مناسبت‌های مختلف چون سالروز دفاع مقدس، سوم خرداد، اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب در قالب راهیان نور و سالگرد شهدای گمنام مراسم‌های یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود و این تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه بازگویی یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافعان حرم باعث عزت و افتخار همه است، خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد شهدا تذکری برای ما است، تا روحیه شهادت را در خود زنده کنیم و از تمایلات دنیویی خارج شویم.

جوان‌پور برگزاری یادواره‌های شهدا در دانشگاه را جزء اولویت‌های فرهنگی دانست و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بقای نظام است و برای تداوم روحیه ایثار و شهادت باید در راس کارهای فرهنگی جامعه باشد.

وی افزود: احداث یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد واحد ارومیه که پیش از مدیریت جدید بلاتکلیف بود در اسرع وقت این پروژه کامل و افتتاح شد و یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد واحد مهاباد که امسال به بهره‌برداری رسید گامی رو به جلو در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌های آزاد استان استان است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ارومیه با اشاره به خاطره ساخت المان مقبره شهدای دانشگاه بین‌المللی آزاد ماکو اظهار داشت: با توجه به تشییع دو تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس در اراضی دانشگاه آزاد ماکو توسط خانواده مکرم این عزیزان قبل از ساخت و کسب موافقت از آنها یک یادمان زیبا در دست طراحی و احداث است.

وی راه نجات و مقاومت در برابر ایادی استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی را یاد شهدا دانست و گفت: هزینه مقاومت، عزت و سربلندی تنها داشتن روحیه ایثار و شهادت است و غیر از این راه نمی‌تواند ما را در دنیا پیروز کند.

این استاد دانشگاه پیام خود را برای مراسم یادواره شهدای روز یکشنبه 15 اسفند ماه سال 95 را اعلام کرد و اظهار داشت: بزرگداشت شهدا یک فرهنگ تمام‌‌نشدنی است و نسل آینده باید در حفظ و صیانت آن کوشا باشد.

گفتنی است یادواره شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم دانشگاه آزاد واحد ارومیه فردا یک شنبه 15 اسفند ماه سال 95 در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان علوم پایه ساعت 10 صبح با حضور سرداراصانلو ، هیئت علمی دانشگاه و خانواده شهدای دانشجویان برگزار می شود.

همچنین در انتهای مراسم از چهار خانواده شهید مدافع حرم و چهار دانشجوی برتر علمی شاهد تقدیر خواهد شد.

دریافت کننده و منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد خبر: 738458

وب گردی

وب گردی