بالاترین آمار ایتام استان‌ها مربوط به سیستان و بلوچستان است

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بالاترین آمار ایتام استان‌های کشور مربوط به سیستان بلوچستان است، افزود: 40 هزار یتیم در سطح استان وجود دارد که حدود 28 هزار نفر آنها زیر 18 سال و تحت پوشش کمیته امداد هستند. در حال حاضر 26 هزار و 152 یتیم استان دارای حامی و 2000 نفر آنها نیز فاقد حامی هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، رضا شهرکی در جمع خبرنگاران،‌ اظهار کرد: در حال حاضر حدود 99 هزار و 300 خانوار شامل 251 هزار نفر از مردم محروم استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که عمده این خانوارها شامل 52 هزار مورد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

شهرکی بیان کرد: در حال حاضر 39 هزار دانشجو در مقاطع تحصیل مختلف از کاردانی تا دکتری تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و تلاش شده این دانشجویان به رشته‌هایی که بازار کار و آینده شغلی دارند سوق داده شوند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: 29 هزار و 650 دانش‌آموز استان نیز مورد حمایت این نهاد هستند که تعداد زیادی از آنها در 6 مجتمع فرهنگی و تربیتی ویژه فرزندان مددجویان امداد استان تحت تعلیم آموزش و پرورش قرار دارند. همه دانش‌آموزان این مجتمع‌ها فرهنگی و تربیتی با توجه به آموزش‌هایی که به آنها ارئه می‌شود در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

وی گفت: 4200 روستا از مجموع 5000 روستای استان از امکانات کمیته امداد بهره‌مند هستند و کمیته امداد توجه ویژه‌ای به رسیدگی به مردم محروم روستاهای استان دارد.

وی ادامه داد: مسکن ۲۷ هزار خانوار مددجو در سطح استان نیازمند بهسازی است که در این زمینه نیازمند همکاری خیران هستیم.

شهرکی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در زمینه اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش تلاش‌های زیادی شده، گفت: کمیته امداد تلاش دارد حداقل معیشت را برای مددجویان فراهم کند و پس از آن در یک دوره 2 تا 5 ساله آنها را برای خوداشتغالی و خوداتکایی آماده کرده و از تحت پوشش خارج کند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توانمندسازی افراد تحت پوشش همواره در حال حرکت در مسیر کاهش قشر در استان هستیم، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 158 نفر از مددجویان تحت پوشش استان خودکفا شده‌اند که در بازار فعلی کشور یک رکورد مهم محسوب می‌شود.

وی به اقدامات کمیته امداد در زمینه احداث و بهسازی مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: با احداث مسکن برای مردم محروم در روستاها به دنبال مهاجرت معکوس هستیم و در این راستا 7000 تانکر آب در مناطق بسیار دورافتاده و محروم روستایی استان در حال توزیع است.

شهرکی افزود: مسکن 27 هزار خانوار مددجو در سطح استان نیازمند بهسازی است که در این زمینه نیازمند همکاری خیران هستیم. از مردم درخواست داریم همانگونه که به ساخت مدارس در مناطق محروم ورود خوبی داشته‌اند، جهت بهسازی مسکن محرومان نیز با کمیته امداد همراهی کنند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون برای 3000 زوج نیازمند در سطح استان جهیزیه تهیه کرده‌ایم و 1517 زوج نیز جهت دریافت جهیزیه ثبت‌نام شده و در نوبت هستند.

شهرکی خاطرنشان کرد: معافیت فرزندان مددجویان از خدمت سربازی، معافیت جواز کسب، معافیت‌های حقوقی و معافیت در انشعابات آب و برق از جمله خدماتی است که کمیته امداد استان در راستای کمک به مددجویان به آنها ارائه می‌دهد.

کد خبر: 738471

وب گردی

وب گردی