نوروزی متفاوت در "سرزمین چشمه های بهشتی"، برند گردشگری استان اردبیل شد

برند پیشنهادی گردشگری نوروز 96 استان اردبیل، باتوجه به وجود 75 چشمه آبگرم معدنی در استان، سرزمین چشمه های بهشتی نام گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی به منظور آگاهی بخشیدن به گردشگران و آشناسازی آنان با آثار و جاذبه های تاریخی، طبیعی،فرهنگی و زیارتی و آموزش، فرهنگ‌سازی و راهنمایی گردشگران و همچنین اطلاع رسانی موثر از امکانات، خدمات و تمهیدات تدارک شده در ایام نوروز با حضور اعضای کمیته های مذکور برگزار شد.

معاون گردشگری استان با اشاره به شعار نوروز امسال با عنوان "نوروز 96، خدمات متفاوت"، گفت: برند پیشنهادی گردشگری استان در نوروز 96 نیز باتوجه به وجود 75 چشمه آبگرم معدنی در استان، "اردبیل، سرزمین چشمه های بهشتی" انتخاب شده است.

قادر تقی زاده، کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات را متشکل از دستگاه های جمعیت هلال احمر، شهرداری و صداسیما، فرهنگ و ارشاد و سایر دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: برپایی چادرهای اطلاع رسانی، خیمه های نماز، ایستگاه های اطلاع رسانی، پایگاه های امداد ونجات و برگزاری مانور آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر استان با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی استان در 25 اسفندماه سال جاری از جمله اقدامات ستاد استان در نوروز امسال است.

وی به حضور دانش آموازان به عنوان همیاران گردشگری با لباس های متحدالشکل با هماهنگی آموزش و پرورش استان در مانور آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر و ایام تعطیلات نوروز باهدف معرفی موزه ها و جاذبه های گردشگری و تاریخی استان اشاره کرد و گفت: از راهنمایان حرفه ای گردشگری و NGO ها و دانشجویان رشته های مرتبط در برنامه های اطلاع رسانی و راهنمائی مسافران و گردشگران به منظور استقرار در مبادی ورودی سایت های تاریخی و موزه های استان استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید بر برنامه ریزی برای تبلیغات متمرکز و مشترک با نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر استان و جلوگیری از موازی کاری در تهیه و چاپ اقلام تبلیغاتی و سایر فعالیت های اطلاع رسانی طبق مصوبات ابلاغی ستاد مرکزی، اظهار داشت: برپایی هفت سفره هفت سین در میادین و مکان های گردشگری و نصب 68 بنر در سطح استان با هماهنگی شهرداری ها در نوروز امسال تدارک دیده شده است.

وی از اجرای برنامه نوروزگاه و برپایی سفره هفت سین در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل با مشارکت تمام دستگاه های فرهنگی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، حوزه هنری، هیات ورزش های بومی و محلی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: مراسم آئینی نواوستی در پل هفت چشمه اردبیل امسال با مدیریت و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی نوروز باستانی توسط صدا و سیما مستندسازی می شود.

تقی زاده با اشاره به انتخاب شش شهر برتر گردشگری در سطح کشور از نظر ارائه خدمات مطلوب به مسافران در پایان تعطیلات نوروزی بر اساس شیوه نامه انتخاب شهر برتر، از فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان ها خواست تا ضمن اجرای برنامه ها به ویژه در شهرهای اردبیل، سرعین و مشگین شهر، مستندات آن را جهت ارسال به سازمان مرکزی به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

به گفته این مقام مسئول؛ هماهنگی های لازم با صدا و سیمای مرکز استان جهت پخش برنامه های متنوع و ساخت و پخش برنامه های تلویزیونی اعم از کلیپ، تیزر، برنامه زنده در جهت اطلاع رسانی خدمات و امکانات و آمادگی های استان و تهیه فیلم، عکس و مستند سازی وقایع و رویدادها ایام نوروز در سطح استان، شهرستان و روستاهای پر مسافر انجام گرفته است.

منتشرکننده: امین محمودی نیا

خبرنگار: علی انوار

کد: 801

کد خبر: 738485

وب گردی

وب گردی