همایش زمین 47 ساله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

همایش زمین 47 ساله در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور گودرز صادقی در این همایش گفت: در حالی در کره های دیگر به دنبال آب و حیات می گردیم که عالی ترین مظاهر زیبایی را در کره خاکی خودمان ناجوان مردانه نشانه گرفته و نابود می کنیم.

وی افزود: بی شک در میان تمام موجوداتی که مفید هستند، انسان مضرترین موجود برای حیات و زمین بوده و فضا را برای شکوفایی درختان تباه کرده است.

صادقی به استفاده از وسایل طبیعی در محیط دانشگاه و زندگی تاکید کرد و گفت: در دانشگاه باید به جای استفاده از ظروف پلاستیکی، از ظروف گیاهی قابل بازیافت استفاده شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید از خودمان شروع کنیم و امیدوارم گام های کوچک مفید و موثر واقع شوند، افزود: اخلاق و مدارا در دانشگاه محقق اردبیلی حرف اول را می زند و اگر احساس امنیت در دانشگاه وجود داشته باشد، قطعاً دانشگاه از نظر علمی نیز ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات ثبت شده دانشگاه محقق اردبیلی در پایگاه Scopus در سال 1395 نسبت به سال قبل از آن 54 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: عملیات تجهیز، تعمیر و زیباسازی سالن شهید خودسیانی دانشگاه نیز طی روزهای آتی آغاز و ظرفیت خوابگاه های دانشجویی از خرداد ماه سال آتی افزایش خواهد یافت.

دکتر صدیف احدپور رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه سالیانه میلیون ها تن توسط انسان ها زباله تولید می شود، افزود: متاسفانه در تولید و استفاده از ظروف پلاستیکی آسیب های فراوانی به کره زمین وارد می شود.

وی با بیان اینکه رهیافت های نوینی وجود دارد که سبزیجات را در داخل محیط های بسته و در داخل آب تولید می کنند که مصرف آب آن نیز بسیار کم است، تصریح کرد: باید به جای ظروف پلاستیکی از ظروف گیاهی استفاده کنیم تا آلودگی ایجاد نکند و در طبیعت نیز بازیافت شود.

حبیب شهابی فر دبیر این همایش نیز با بیان اینکه علوم پایه زمینه سایر دانش ها است، گفت: انجمن های علمی زیست شناسی، زمین شناسی، فیزیک، نجوم، شیمی و نانو با همکاری همدیگر برای اولین بار همایش زمین 47 ساله را تدارک دیده اند.

گفتنی است ارائه دیدگاه های زیست محیطی توسط نماینده انجمن های مردم نهاد، برگزاری مسابقات عکس، نقاشی و بازیگری و همچنین پخش کلیپ های مختلف در خصوص زمین از دیگر برنامه های این همایش بود.

خبرنگار: علی انوار

دریافت کننده و منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 738500

وب گردی

وب گردی