انتقاد از تخریب جایگاه مجلس از سوی صدا وسیما در صحن علنی مجلس

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نعمتی مبنی بر تخریب جایگاه مجلس توسط صدا وسیما، گفت: صدا وسیما باید نسبت به رعایت شئون مجلس توجه کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به ماده 22 و 24 آئین نامه داخلی مجلس گفت: در ماده 22 وظایف و اختیارات رئیس مجلس مانند حضور در نهادهای قانونی مشخص شده است همچنین در این ماده به حفظ جایگاه و اقتدار مجلس همچنین دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان تاکید شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از اینکه این فرصت را در اختیارم قرار دادید تشکر می کنم اما باید تاکید کنم که موضوعی به نام پیگیری حقوق های نجومی از مجلس شروع شد و این موضوع در مجلس به نتیجه رسید.

وی تاکید کرد: در بحث حقوق هایی که مجلس آن را پیگیری کرد اتفاقی رخ داد که به اعتقادم هیچ ربطی به مجلس نداشت بنابراین دولت یا باید به صورت لایحه این موضوع را پیگیری می کرد یا در قانون برنامه خود به این موضوع توجه می کرد اما صدا و سیما به طور متعدد نسبت به برنامه ریزی علیه مجلس اقدام کرد تا مجلس را تخریب کند.

نعمتی خطاب به رئیس مجلس گفت: از جنابعالی به عنوان رئیس مجلس تقاضا دارم از شأن مجلس دفاع کنید زیرا شبکه های مختلف صدا و سیما به دنبال تخریب مجلس است. اگر شما جلوی این موضوع را نگیرید ما مجبور هستیم از طریق های دیگری پیگیری کنیم. در جلسات دیگر با رئیس صدا و سیما این موضوع مطرح شد اما متاسفانه صدا و سیما به میل خود رفتار می کند و این موضوع در شأن نظام و کشورداری نیست به طور حتم رئیس صدا و سیما باید از مردم عذرخواهی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: خواهشمندم براساس آئین نامه مجلس از شأن مجلس دفاع کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: صدا و سیما باید نسبت به رعایت شئون مجلس توجه کند.

کد خبر: 738524

وب گردی

وب گردی