برپایی 11 کارگاه علمی در قالب حمایت از محققان خارج از کشور

برگزاری 11 کارگاه علمی و تخصصی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در قالب حمایت از محققان و فناوران خارج از کشور برای برنامه‌های علمی کوتاه‌مدت انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در جهت بهبود کیفیت و گسترش برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور از دعوت محققان، دانشمندان و فناوران برجسته خارج از کشور برای برنامه‌های علمی کوتاه مدت حمایت می‌کند.

این تصمیم به منظور استفاده از دانش و تجربیات اساتید و صاحبنظران ایرانی و غیر ایرانی مقیم خارج از کشور و در راستای توسعه علمی و فناوری در سطح ملی و بین‌الملل اتخاذ شده است.

سال 95 از تعداد 28 درخواست حمایت از محققان و فناوران خارج کشور برای برنامه‌های علمی کوتاه مدت تعداد 11 درخواست توسط صندوق حمایت از پژوهشگران مصوب شد که بر این اساس 11 ویژه‌برنامه علمی در قالب کارگاه آموزشی و تخصصی توسط محققان ایرانی خارج از کشور و اساتید برجسته خارجی در کشور برگزار شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، کارگاه بین‌المللی نور و مواد ساختار یافته به میزبانی دانشگاه علوم پایه زنجان و با همکاری فیزیک نظری ایتالیا، کارگاه بین‌المللی برهمکنش‌های بس ذره‌ای در نانوساختارهای گرافنی در دانشگاه مشهد، کارگاه ملی همایش پردازش سیگنال، کارگاه تخصصی پیشرفته‌ای اخیر در نظریه ریسمان و موضوعات مرتبط برخی از این عناوین هستند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پاریا فرخوی

201

کد خبر: 738525

وب گردی

وب گردی