دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق افزایش فعالیت های پژوهش محور، استانداردهای خود را ارتقا دهد/تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی بیش از دانشگاه های دولتی است

دکتر حمید میرزاده در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای استان اصفهان که روز گذشته در واحد کاشان برگزار شد، با روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مرد بزرگ تاریخ معاصر ایران یاد کرد.

وی افزود: امیدواریم با حضور آقای دکتر ولایتی و همکاری یکدیگر بتوانیم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های فناوری، پژوهشی، کارآفرینی، آموزشی و... را محقق سازیم.

دکتر میرزاده به ماهیت جلسات شورای استان در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تجارب اجرایی روسای واحدها که مشکلات واحدهای متبوع خود را از نزدیک درک و لمس کرده و در اینگونه جلسات منتقل می کنند، کمک زیادی به بهره برداری مناسب جهت برنامه ریزی و حل معضلات و مشکلات واحدها خواهد بود. به همین دلیل است که برگزاری جلسات شورای استان در دانشگاه آزاد اسلامی فواید زیادی برای مدیران و معاونان در شناخت و حل مشکلات دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این دانشگاه تاسیس شده تا کمک حال جوانان باشد، گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای رفع معضل تحصیلات جوانان بوده است و نه به گفته برخی بدخواهان؛ سودجویی. به عنوان مثال تعداد دانشجویان مشمول قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، بیش از دانشگاه های دولتی است. این مسئله به همان اندازه که باعث افتخار است، بار مالی زیادی نیز بر دانشگاه وارد کرده است.

وی اظهار داشت: کاهش جمعیت دانشجو و رقبای متعدد، دانشگاه آزاد اسلامی را با مشکلاتی مواجه کرده است. برای اداره این دانشگاه عظیم و حل مشکلات آن، باید به سمت درآمدهای غیر شهریه رفت. علاوه بر اینها، هدف ما رسیدن به نُرم 40درصدی درآمدهای غیر شهریه ای است که قصد داریم از طریق درآمدهای حاصل از صنعت و خدمات به آن دست یابیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق افزایش فعالیت های پژوهش محور، استانداردهای خود را ارتقا دهد، تاکید کرد: انتظار داریم واحدها در سطح استان با تاسیس شرکت های دانش بنیان و استقرار مراکز رشد و هسته و واحدهای فناور، در دستیابی به این هدف نهایت تلاش خود را به کار بندند.

دکتر علی عسکری: اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از یک نهاد غیردولتی، در تاریخ پارلمان بی سابقه بود

در ادامه، دکتر علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از تعامل مثبت و سازنده مجلس شورای اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی با دارا بودن 116 عضو، پس از فراکسیون ورزش، قوی ترین و بزرگترین فراکسیون تخصصی مجلس است.

وی افزود: اخیراً 192 تن از نمایندگان مجلس با امضای نامه ای به مقام معظم رهبری، از خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) برای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یاد کردند و انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه را تبریک گفتند.

علی عسکری با بیان اینکه این سومین نامه با امضای تعداد کثیری از نمایندگان مجلس درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی بود که طی سه سال اخیر منتشر شد، اظهار داشت: در سالهای قبل دو نامه با 242 و 200 امضا، توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و اقدامات این دانشگاه در زمینه توسعه فناوری، آموزشی و پژوهشی را مورد حمایت قرار داده اند.

دکتر میرزاده: اعتماد نمایندگان بار مسئولیت ما را سنگین تر می کند

دکتر میرزاده در تکمیل صحبت های معاون پارلمانی دانشگاه گفت: نکته مورد توجه در این زمینه این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هر طیف و جناحی، در یک مورد خاص به اتفاق نظر رسیده و بدون نگاه سیاسی و جهت گیری های جناحی، به دانشگاه آزاد اسلامی نگاه کرده و اظهارنظر کرده اند.

وی افزود: اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی، بار مسئولیت ما را سنگین تر می کند و باید با تلاش مضاعف، امانتی که از آیت الله هاشمی رفسنجانی به ما سپرده شده را به بهترین شکل ممکن حفظ کرد و در ارتقا و بالندگی آن کوشید.

دکتر میرزاده در ادامه اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید توسط روسای واحدها مورد توجه قرار گیرد، تاسیس ستاد خیرین در استان هاست. امروز در تمامی دانشگاه های دنیا؛ حتی در کشورهای پیشرفته و ثروتمند، استفاده از خیرین برای توسعه و گسترش دانشگاه ها امری رایج و مرسوم است. باید به خیرین فضا داده شود تا بتوان بخشی از هزینه ها و امور را به آنها محول کرد.

وی خطاب به روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تاسیس ستاد خیرین را در واحدهای متبوع خود مورد بررسی قرار دهید و از این ظرفیت استفاده کنید.

میرزاده در ادامه با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: مراقبت باشید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پایگاهی برای احزاب و گروه ها نباشد. وظیفه ما در دانشگاه آزاد اسلامی آموزش، پژوهش و کارآفرینی است نه سیاسی کاری و سیاسی بازی. مراقب باشید برای آباد کردن دنیای دیگران، آخرت خود را خراب نکنید. خدمت خالصانه داشته باشید و در محضر خداوند کار کنید.

وی در پایان از دکتر مهدی اخباری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای برپایی موفق کنگره بین المللی محتشم کاشانی تشکر کرد و گفت: از دکتر اخباری برای ابتکار خوبی که انجام داد، تشکر می کنم چون وظیفه دانشگاه است که مفاخر و مشاهیر کشور را به نسل جوان بشناساند. اگر ملتی ریشه داشته باشد، هرگز استقلال خود را از دست نخواهد داد.

دکتر میرزاده همچنین بر استمرار طرح «یاد سبز شهدا » و درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تاکید کرد.

نقطه نظرات و پیشنهادات روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

در ادامه این جلسه، روسای برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ازجمله فلاورجان، شهرمجلسی، خمینی شهر، شاهین شهر و... به ارائه نقطه نظرات و انعکاس مشکلات و ارائه پیشنهاداتی پرداختند.

اصلاح پرداخت حق تخصص و حق مهارت به منظور کاهش زیاندهی برخی واحدها، تفویض اختیار تام به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، تأمین هیات علمی موردنیاز در رشته های علوم پایه ازجمله فیزیک و ریاضی در برخی شهرها، اصلاح برخی نقایص قانون بازنشستگی 25 سال خدمت ایثارگران و... ازجمله موارد مطرح شده توسط روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بود.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738561

وب گردی

وب گردی