وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به سیاست بازمی‌گردد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی حزب جدیدی به منظور رقابت بر سر تصدی سمت نخست وزیری تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو سراسری رژیم صهیونیستی، موشه یعالون در جریان یک همایش فرهنگی در شهر تل‌آویو اعلام کرد که "بازگشت به عرصه سیاسی پس از گذشت ۱۰ ماه از کناره گیری از سمت وزارت جنگ را ضروری می‌داند و این ضرورت ناشی از مسائل سختی است که اسرائیل با آنها مواجه است و از جمله آنها می‌توان به مسائل امنیتی و مهمتر از آن مساله فساد اشاره کرد."

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یعالون که در گذشته از رهبران حزب راست‌گرای لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی بود، در تاریخ ۲۰ ماه مه گذشته از سمت وزارت جنگ و نیز عضویت در کنست صهیونیستی کناره‌گیری و اختلافات با نتانیاهو و سلطه جریان راست‌گرای تندرو بر عرصه سیاسی این رژیم را دلیل اصلی کناره گیری خود اعلام کرد.

وی در همین راستا، در سخنان امروز خود هم تاکید کرد که آنچه باعث تضعیف پایه‌های دولت اسرائیل می‌شود، مصادیق تحریک به خشونت، انزجار، گفتمان خشونت آمیز، تعقیب اقلیت‌ها و مشروعیت زدایی از رسانه‌هاست.

این اظهارات یعالون چند روز پس از آن بیان شد که "یوسف شابیرا" بازرس کل رژیم صهیونیستی از عملکرد نتانیاهو و یعالون و نیز بنی گانتس رئیس سابق ستاد مشترک این رژیم در جریان جنگ ۵۱ روزه تابستان سال ۲۰۱۴ در غزه انتقاد کرد.

یعالون در واکنش به این گزارش اعلام کرد که این مساله مایه تاسف است که گزارش شابیرا به ابزاری در دست توطئه گران علیه وی و نتانیاهو تبدیل شده است و به استثنای تحولاتی که تحقیقات پلیس درباره اتهامات فساد نتانیاهو می‌تواند به دنبال داشته باشد، نشانه‌های برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هم به چشم می‌خورد.

این در حالی است که آخرین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و منجر به نخست وزیری مجدد بنیامین نتانیاهو شد.

رئیس اسبق شاباک نامزد تصدی ریاست حزب حاکم لیکود می‌شود

از سوی دیگر، رئیس اسبق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک" و از نمایندگان حزب حاکم لیکود در کنست اعلام کرد که خودش را برای تصدی سمت ریاست حزب لیکود نامزد می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، "آوی دیچر" در عین حال از بنیامین نتانیاهو به خاطر تحقیقات جاری علیه وی به اتهام فساد و دریافت رشوه به شدت انتقاد کرد.

پایگاه خبری شهرک نشینان صهیونیست به نقل از دیچر اعلام کرد که "مساله تحقیقات بیشتر تحت الشعاع مشکلات مربوط به مسئولان اداره امور اسرائیل قرار گرفته است."

دیچر دومین عضو لیکود پس از "اسرائیل کاتس" وزیر راه و ترابری است که از نامزدی خود برای تصدی ریاست این حزب خبر می‌دهد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 738592

وب گردی

وب گردی