رونمایی از سه کتاب تخصصی در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سه کتاب «آماده‌سازی استوری‌برد»، «آموزه‌های خیال» و «انیمیشن و دنیای پیش‌رو» در دومین روز از دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «آماده‌سازی استوری برد» نوشته نانسی بیمن با ترجمه ناصر گل‌محمدی و «آموزه‌های خیال» با نویسندگی مشترک احمد سفلایی و محمدرضا کریمی‌صارمی روز دوشنبه 16 اسفند ساعت 17 در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌ها و هم‌زمان با برپایی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران رونمایی می‌شود.
بر اساس این گزارش، کتاب «آماده‌سازی استوری برد» با تمرکز بر داستان، شخصیت‌پردازی و ارتباط این دو مقوله به‌عنوان عناصر کلیدی ساختار تمام آثار کوتاه، بلند و اپیزودیک پویانمایی، در میان تمامی کتاب‌های انتشاریافته در حوزه پویانمایی عمیق‌ترین دیدگاه را نسبت به بخش پیش‌تولید دارد. نویسنده که اندوخته‌های خود را از عمل به تئوری آورده است، اعتقاد دارد با پایان یافتن مرحله پیش‌تولید، 80 درصد یک فیلم شکل می‌گیرد و این اهمیت مطالعه «آماده‌سازی استوری برد» را برای مخاطب مشخص می‌کند. ناصر گل‌محمدی به‌عنوان مدرس پویانمایی با روی‌کردی که نسبت به حوزه زیبایی‌شناسی، مباحث کارگردانی و دست‌آوردهای آن برای دانشجویان و هنرمندان پویانمایی دارد، این کتاب را ترجمه کرده است.
همچنین کتاب «آموزه‌های خیال» در مورد نقش پویانمایی مباحثی را طرح می‌کند که بر اساس نظریه‌ها و مدل‌هاى یادگیرى است و به بررسى کارکرد‌هاى متنوع پویانمایی آموزشى و نکاتى که باید در آن رعایت کرد، مى‌پردازد. همچنین افق‌های جدید آموزشى ‌درمانى با استفاده از پویانمایی و کارکردهاى سرگرمى آموزشى نیز در این کتاب مطرح شده است.
این دو اثر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
در همین حال کتاب «انیمیشن و دنیای پیش‌رو» به اهتمام علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده شامل 19 مقاله تخصصی پیرامون سینمای انیمیشن نیز در این آیین رونمایی می‌شود.
این کتاب 504 صفحه‌ای که به همت معاونت پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و حمایت مدرسه ملی سینما از سوی نشر رونق منتشر شده، مجموعه مقاله‌های برگزیده‌ دومین همایش ملی انیمیشن ایران را در خود جای داده است و در غرفه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عرضه خواهد شد.
ویرایش علمی مقالات این کتاب را دکتر فاطمه حسینی‌شکیب انجام داده است و ساعد وثوقی و فریبا ولی‌نژاد هم ویراش فنی کتاب را انجام داده‌اند. بهزاد خورشیدی گرافیست و طراح پوستر حوزه سینما طراحی جلد این کتاب را به عهده داشته و رضا غفاری نیز صفحه‌آرایی کتاب را انجام داده است.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در سالن‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سینما فلسطین، سینما آزادی، سینما کانون و 32 سالن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 738614

وب گردی

وب گردی