رئیس جمهوری مکزیک: مراکز ما در آمریکا با هدف حمایت از شهروندان مهاجر مکزیکی ایجاد شده‌اند

'انریکه پنا نیتو' رئیس جمهوری مکزیک در پی ایجاد مراکز حفاظتی توسط دولت مکزیک در ده ها کنسولگری و سفارتخانه این کشور در آمریکا، اعلام کرد که این دفاتر با هدف حمایت از شهروندان مهاجر مکزیکی ایجاد شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان امروز یکشنبه نوشت: مکزیک اعلام کرد به طور رسمی مراکزی را برای دفاع از مهاجران مکزیکی در 50 کنسولگری و سفارتخانه در ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده است. وزارت خارجه مکزیک در بیانیه ای اعلام کرد این مراکز با هدف ارائه کمک های مورد نیاز مهاجران و مشاوره های قانونی به شهروندان مکزیکی در آمریکا که به کمک نیاز دارند، دایر شده اند. این اقدامات به دنبال دستورالعمل رئیس جمهوری این کشور با هدف حمایت از شهروندان مکزیک در آمریکا انجام می شود.
وزیر خارجه مکزیک برای افتتاح یکی از این مراکز در کنسولگری مکزیک در نیویورک حضور یافت. وی اخیرا اعلام کرد که 54 میلیون دلار برای خدمات دهی به شهروندان مکزیک در آمریکا اختصاص داده شده است.
وی افزود: از طریق این مراکز، وزارت خارجه مکزیک می تواند به شهروندان مکزیکی که به اطلاعات و توصیه های حقوقی در آمریکا نیاز دارند، کمک کند. از طریق این مراکز شهروندان مکزیکی می توانند با وکلا و سازمان های متخصص امور حقوقی در راستای دفاع از حقوق شان مشورت کنند.
این اقدامات دولت مکزیک در حالی انجام شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سیاستهای ضد مهاجرتی را از زمان آغاز فعالیتش در سمت ریاست جمهوری اعمال کرده که انتقادهای داخلی و خارجی به همراه داشته است.
رئیس جمهوری مکزیک نیز در بیانیه ای اعلام کرد: این دفاتر در آمریکا در راستای دفاع از حقوق مهاجران مکزیکی ایجاد شده اند.
به گزارش ایرنا، ترامپ ماه گذشته فرمانی اجرایی را به امضا رساند که خواستار ساختن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک می شد که در کارزار انتخاباتی وعده آن را داده و گفته بود دولت مکزیک باید هزینه آن را بپردازد.
تصمیم ترامپ برای ساخت دیوار بین دو کشور اعتراض های داخلی و بین المللی را همچون سایر تصمیم های وی درباره فرمان ممنوعیت مهاجرتی به این کشور به دنبال داشته است. مرز مشترک بین مکزیک و آمریکا سه هزار و 201 کیلومتر است و بر اساس گزارش نشریه انگلیسی 'ایندیپندنت' هزینه ساخت دیواری که دونالد ترامپ وعده ساخت آن را داده است، 21میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده که سهم هر خانواده آمریکایی برای احداث چنین دیواری 170 دلار خواهد بود.
رویترز پیش از این در گزارش دیگری اعلام کرده بود که وزارت امنیت داخلی آمریکا هزینه دیوار مرزی با مکزیک را بالغ بر 21 میلیارد و 600 میلیون دلار و مدت زمان ساخت آن را دستکم سه سال برآورد کرده است.
گزارش پیشین فرض را بر این گذاشته بود که کنگره آمریکا بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی را تا ماه آوریل یا مه (اردیبهشت و خرداد سال 96) به تصویب رسانده و کار ساخت دیوار تا ماه سپتامبر (شهریور - مهر96) آغاز شود.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 738624

وب گردی

وب گردی