احمد منتظری با وساطت آزاد شد/کاش دولت زودتربرای جلوگیری از آلودگی هوا تلاش می‌کرد

معاون اول قوه قضائیه گفت: کاش دولت زودتر در راستای جلوگیری از آلودگی هوا تلاش می‌کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در یکصدونهمین نشست خبری خود ضمن تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امیدواریم همانطور که رهبر معظم انقلاب در خصوص حفظ محیط زیست، تکثیر درختان و حفاظت از منابع طبیعی تاکید فراوان داشتند و دارند همه ما بویژه مسئولان نسبت به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی همت لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حقیقتا آنچه که در برخی استان‌ها اتفاق می‌افتد چه آنجا که آب و خاک آلوده می‌شود و چه آنجا که جنگل‌ها مورد تخریب قرار می‌گیرد، دردناک است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به جلوگیری از آلودگی هوا و ریزگردها اضافه کرد: امیدواریم همانطور که دولت در روزهای اخیر تلاش‌هایی را انجام داده که ای کاش زودتر انجام می‌داد، از این پس هم شاهد تلاش مجدانه دولت و همه دستگاه‌ها در این راستا باشیم .

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: قوه‌قضائیه نیز سهم خود را هم در راستای پیشگیری و تخریب منابع طبیعی و هم در راستای برخورد با متخلفین انجام می‌دهد و در همین راستا دادسرایی در تهران به منظور برخورد با جرایم انفال و منابع طبیعی تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با اشاره به طرح کاداستر گفت: امیدواریم دولت و مجلس نسبت به تامین بودجه این طرح عنایت لازم را داشته باشند زیرا زیرساخت‌های اجرای این طرح در دستگاه قضایی فراهم است و اگر بودجه لازم اختصاص و تکمیل شود یقینا در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی موثر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل مورد توجه قوه قضائیه ارتباط بیشتر با مردم است، گفت: براساس آمارهای واصله در بهمن‌ماه امسال 200 هزار نفر از طریق وب یا تلفن گویا با قوه قضائیه ارتباط گرفتند که از این تعداد بیش از 80 هزار مورد مربوط به مشاوره‌های قضایی بوده است.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها برای ارتباط مردم با دستگاه قضایی بیشتر شود، گفت: از مجموع تماس‌های گرفته شده با قوه قضائیه حدود یک هزار و سیصد مورد مربوط به پیشنهادها و انتقادات است.

معاون اول قوه قضائیه همچنین با اشاره به گذشت اولیای دم از حق قصاص خود در پرونده‌های مختلف گفت: از ابتدای امسال تاکنون 328 نفر از حق قصاص خود صرفنظر کردند که از این تعداد برخی رضایت کامل دادند و برخی نیز با در نظر گرفتن مبالغی به اندازه دیه یا بیشتر از آن مصالحه کردند.

احمد منتظری با وساطت آزاد شد

اژه‌ای درباره دلیل تعلیق حکم احمد منتظری گفت: یکی از مراجع قم وساطت کردند و آن فرد هم تعهد داد و از زندان مرخص شد اما از جزئیات، اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نامه احمدی نژاد به ترامپ و اینکه آیا خلاف امنیت ملی نیست؟ گفت: همه ما می دانیم سران طاغوتی آمریکا قابل اصلاح نیستند و کسانی که می خواهند ارتباط بگیرند باید به این نکته توجه کنند اما در این مورد بحث قضایی نیست و دستگاه‌های امنیتی باید پاسخگوی باشند وی در خصوص گزارش سازمان بازرسی در خصوص جذب افراد خاص به مترو گفت: اطلاع ندارم که سازمان بازرسی گزارش خود را به دادسرا فرستاده است یا نه.

سازمان بازرسی همواره بازرسی های خود را دارد که اگر تخلف محرز شود آن را به دادسرا ارسال می کند این سازمان بارها به رییس جمهور و معاونان در خصىوص تخلفات دستگاه های اجرایی نامه زده است

اژه‌ای در خصوص دلیل تعلیق حکم احمد منتظری گفت: ظاهرا یکی از مراجع قم وساطت کردند و آن فرد هم تعهدی داده و الان هم این فرد از زندان مرخص شده است اما از جزییات اطلاعی ندارم.

وی در خصوص آزادی یاسین رامین گفت: این فرد با تودیع قرار وثیقه آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ابتدا قرار وثیقه بالاتر بوده اما با توضیحاتی که دادند و بررسی هایی که صورت گرفته قرار وثیقه تخفیف پیدا کرده و توانسته تامین کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده ثامن الحجج گفت: هیات تسویه تشکیل شده، بیش از ٩٩ درصد سپرده گذاران تعیین تکلیف شدند، ١ درصد باقی مانده بیشترین پول را داشته اند که برنامه ریزی و تلاش مضاعف است که مردم هرچه زودتر به پول خود برسند و این ٣ هزار میلیارد باقی مانده هم پرداخت شود.

اژه‌ای گفت: رکود بازار اجازه نمی دهد برخی اموال فروخته شود امیدواریم دولت در بحث رفع رکود تلاش کند.

کوتاهی قوه قضاییه برای تسویه حساب زنجانی صحت ندارد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: متأسفانه بابک زنجانی اعلام کرده که من و یا شرکایم اقدام به ارائه تضمین لازم به دستگاه قضایی و بانک مرکزی برای پرداخت بدهی خود کرده‌ایم اما دستگاه قضایی در این خصوص کوتاهی کرده است در صورتی که چنین چیزی به هیچ وجه صحیح نیست.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت شکایت یکی از سران فتنه از سردار نقدی رئیس سابق بسیج مستضعفین گفت: اطلاعی در خصوص آخرین وضعیت این پرونده ندارم و شرایط همچنان مثل سابق است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص تعلیق حکم اعدام بابک زنجانی تا زمان پرداخت بدهی و انتشار آن در برخی سایت‌ها گفت: این خبر به هیچ وجه صحیح نیست و چنین موضوعی را من نگفته‌‌ام.

وی افزود: البته به نقل از دادستان کل کشور بخشی از این موضوع بازتاب پیدا کرده که حجت‌الاسلام منتظری هم اعلام کرده‌اند که اظهارات ایشان به صورت ناقص در رسانه‌ها در این باره منتشر شده است.

اژه‌ای در توضیح بیشتر این موضوع افزود: این پرونده و حکم آن هم‌اکنون در حال اجرا است و تلاش‌های ما تا امروز این بوده که بابک زنجانی بدهی خود را به شرکت نفت برگرداند و باید این کار را کند البته تا امروز بخشی از اموال در داخل و خارجی از کشور که مربوط به زنجانی بوده است شناسایی شده و زنجانی هم وکالت تام داده تا اموالش را به فروش برسانند و در برخی مواقع نیاز به حضور متهم است که ممکن است در روند بررسی پرونده و تکمیل آن نیاز به سؤال از متهم باشد. ضمن اینکه دو نفر از محکومین به اعدام که در این پرونده با بابک زنجانی دستگیر شده‌اند هم به اعدام محکوم شده‌اند. اما باید تأکید کنم که شاید نیاز به حضور زنجانی باشد و تا پرونده و روند رسیدگی آن تکمیل نشود نیاز به حضور متهم باشد.

وی گفت: یکی از متهمان این پرونده هم توسط ناجا از طریق اینترپل به داخل کشور منتقل شده و روند رسیدگی به پرونده هم در کنار سؤالات انجام شده از بابک زنجانی از وی نیز سؤالاتی مطرح شود اما در مجموع پرونده‌ در حال اجرا است و اگرچه نیاز بود بخشی از حکم اجرا خواهد شد و هر زمان هم مرحله‌‌ای از پرونده تکمیل شد به مرحله بعدی خواهیم رفت اما در مجموع اجرای حکم اعدام بابک زنجانی تعلیق نشد.

اژه‌ای در توضیح بیشتر این موضوع گفت: متأسفانه بابک زنجانی در جاهای مختلف اعلام کرده که من و یا شرکایم اقدام به ارائه تضمین لازم به دستگاه قضایی و بانک مرکزی برای پرداخت بدهی خود کرده‌ایم اما وزارت نفت، دستگاه قضایی و بانک مرکزی در این خصوص کوتاهی کرده است در صورتی که چنین چیزی به هیچ وجه صحیح نیست.

وی ادامه داد: آن کسانی که از خارج و یا داخل از سوی بابک زنجانی اقدام و یا وی آنها را معرفی کرده تا تتمه بدهی بابک زنجانی را به وزارت نفت پرداخت کنند تاکنون این پرداخت انجام نشده است. لذا هیچ کوتاهی از سوی وزارت نفت و دستگاه قضایی صورت نگرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این زمینه کاملاً فراهم است تا زنجانی و هر کسی که از سوی وی معرفی شده درباره پرداخت بدهی این اقدام را انجام بدهد البته وی با این کار می‌تواند از امتیازات قانونی و تخفیفات مندرج در آن در صورت پرداخت بدهی بهره‌مند شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت عضو هیأت مدیره پرسپولیس که بازداشت شده است گفت: این پرونده همچنان مفتوح و در مرحله تحقیقات مقدماتی دادسرا است ضمن اینکه قرار نهایی هم تاکنون صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دستگیری حسین هدایتی از مدیران فوتبالی نیز گفت: نوع اتهام این فرد را نمی‌توانم بگویم اما پرونده مفتوح است و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره پرونده بابک زنجانی افزود: آقای زنجانی در جاهای مختلف اعلام کرده که شرکای وی به منظور دادن تضمین لازم به بانک مرکزی یا قوه قضائیه اقدام کردند اما با آنها همکاری نشده است که اصلا چنین چیزی درست نیست.

وی تصریح کرد: کسانی که تاکنون از خارج یا داخل اقدام کردند یا از سوی بابک زنجانی معرفی شدند تا باقی‌مانده بدهی وی را به شرکت نفت پرداخت کنند، هیچ کدام محقق نشده است و هیچ کوتاهی از سوی بانک مرکزی، شرکت نفت، قوه قضائیه یا دستگاه‌های دیگر رخ نداده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: زمینه برای پرداخت بدهی از ناحیه زنجانی یا هر کسی از ناحیه او فراهم است ضمن اینکه در صورت پرداخت بدهی متهم می‌تواند از تخفیفات قانونی استفاده کند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر بازداشت آقای «د.ر» یکی از اعضای تیم هسته‌ای که گفته می‌شود دو تابعیتی است و چند روز پیش کیفرخواست وی صادر شده، گفت: فردی در این رابطه مدتی تحت تعقیب بود که البته نمی‌دانم همان فرد موردنظر شماست یا خیر. در پرونده این فرد قرار نهایی صادر شده و پرونده به دادگاه می‌رود تا رسیدگی لازم انجام شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در خبرها آمده که در سفر اخیر هیئت دولت به کرج هزینه‌های فراوانی در حوزه‌ تشریفات صورت گرفته و به عنوان مثال در یک نمونه برای خمیردندان و مسکواک 500 هزار تومان هزینه شده و پرونده‌ای در دستگاه قضا در این خصوص تشکیل شده است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم بازرسی در این خصوص ورود نکرده است و من هم از طریق رسانه‌ها و سایت‌ها این موضوع را شنیده‌ام که مسئولان 500 میلیون تومان صرف ناهار و غیره کرده‌اند و بعید می‌دانم دستگاه قضایی به این مسئله ورود کرده باشد.

ماجرای هیپنوتیزم محسنی‌اژه‌ای توسط عامل قطب‌زاده در زندان

سخنگوی قوه قضائیه نسبت به ادعای یکی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارتباط خود با جن‌گیر معروف واکنش نشان داد و خاطره‌ای از هیپنوتیزم‌اش توسط یکی از افراد جریان قطب‌زاده را تعریف کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ادعای یکی از شبکه‌های مجازی معاند مبنی بر ارتباط سخنگوی دستگاه قضا با جن‌گیر معروف (عباس غفاری) گفت: تا این لحظه من با هیچ جن‌گیری ارتباط نداشتم و حتی در خصوص این فرد نیز تا این لحظه وی را ندیدم و تنها زمانی که پرونده این فرد تشکیل شد اسمش را شنیدم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه به این‌طور مسائل اعتقاد نداشته‌ام به نقل خاطره‌ای از هیپنوتیزم خود توسط یکی از هم‌دستان قطب‌زاده در ماجرای کودتای اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: من از قبل انقلاب موضوع هیپنوتیزم را شنیده بودم و نسبت به این موضوع کنجکاو بودم تا زمانی که در ارتباط با کودتای قطب‌زاده، فردی به اسم دکتر ریاضی دستگیر شد و در زندان اوین بود. آن زمان این فرد مرتب به آقای لاجوردی که دادستان وقت بود و من نیز معاون وی بودم نامه می‌نوشت و مدعی بود که می‌تواند با استفاده از قدرتش جنگنده‌های عراقی را روی هوا نگه دارد و به قول خودش ماشین جنگی عراق را متوقف کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: یک روز شهید لاجوردی من را خواست و به من گفت که این شخص نامه‌های بسیاری نوشته و شما این موضوع را بررسی کن. من به ایشان گفتم که این موضوع کاملا مسخره است ولی شهید لاجوردی از من خواست که با وجود غیرمعقول بودن این ادعا با وی صحبت کنم.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: وقتی من با این فرد ملاقات کردم او دوباره ادعاهای خودش را مطرح کرد و گفت من می‌توانم کمک زیادی کنم و حتی ماشین جنگی عراق را متوقف کنم و آنقدر بر سر این موضوع اصرار داشت که من به وی گفتم که بیایید یک کار ساده‌تر انجام دهید، اینکه به جای متوقف کردن هواپیماهای عراقی در هوا، در این زندان را باز کنید و بیرون بروید و من به شما قول می‌دهم که اگر توانستید این کار را بکنید ما هیچ کاری با شما نداریم. ولی او در جواب به من گفتم که من مجاز نیستم از قدرتم برای مصارف شخصی‌ام استفاده کنم.

وی اشاره به چرایی ارتباط‌گیری طیف قطب‌زاده با این فرد گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد آقای قطب‌زاده و تیم‌شان با هدف ارتباط با روح برخی افراد با این فرد مرتبط شده بودند لذا من با توجه به پاسخ این فرد گفتم شما اگر مدعی تاثیر روش‌تان و ادعای خودتان مبنی بر هیپنوتیزم هستید حداقل کاری کنید تا من به خواب هیپنوتیزمی بروم. در آن لحظه علاوه بر من و این فرد دو نفر دیگر نیز در اتاق حضور داشتند و این فرد شروع کرد به ورد خواندن ولی هرچه بیشتر ورد خواند هیچ اتفاقی نیفتاد لذا آن زمان بود که من واضحا متوجه شدم که این ادعاها کاملا غیرمعقول و غیرمنطقی است.

هیچ ارتباطی با هیچ جن‌گیری نداشته‌ام

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به ظهور عرفان‌های جدید نیز گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر یک جریان نوظهوری پیدا شده که اسم خودش را هم عرفان گذاشته است و به بهانه‌های مختلف مردم را سرکیسه می‌کنند و باعث از هم پاشیده شدن خانواده‌های بسیاری شده و حتی تعداد شکات آنها و موارد اتهامی به اندازه‌ای است که پرونده این افراد در حد افساد فی‌الارض مطرح شده است ولی چون هنوز حکم قطعی برای این افراد صادر نشده نمی‌توانم جزئیات پرونده را اعلام کنم.

اژه‌ای افزود: تعجب بیشتر من از افرادی است که گول این فریب‌کاران را می‌خورند و به این فریبکاران اجازه می‌دهند تا در ابتدا تحت عنوان درمان روحی با آنها مرتبط شوند و پس از آن چه بلاهایی که بر سر آنها و خانواده‌هایشان نمی‌آورند. حتی من از بازپرسان این پرونده نیز شنیدم که فیلم‌هایی از این افراد وجود دارد که بسیار شرم‌آور است.

وی در پایان تصریح کرد: لذا با توجه به این موضوع باید مجددا تاکید کنم که تا این لحظه حتی آقای غفاری را ندیدم و هیچ ارتباطی با هیچ جن‌گیری نداشته‌ام.

هجمه به دستگاه قضایی به خاطر برخورد جدی ما با پرونده‌های فساد مالی سنگین است

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: هجمه به دستگاه قضایی به خاطر برخورد جدی ما با پرونده‌های فساد مالی سنگین است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره میزان رضایت از عملکرد قوه قضائیه اظهار داشت: در حال حاضر قطعا ما از عملکرد خود رضایت 100 درصد نداریم و حتما باید بیشتر تلاش کنیم ولی من از شما و همه مردم می‌خواهم بپرسم که قوه قضائیه در سال‌های اخیر با چه کسانی برخورد کرده و چه مفسدانی را تحت تعقیب قرار داده که این هجمه‌های سنگین از سوی شبکه‌های ضدانقلاب، تریبون‌های مختلف و حتی برخی افراد داخلی علیه قوه قضائیه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه قوه قضائیه در سال‌های اخیر با همه توان با همه اشکال فساد مالی بدون قراردادن حریم خاصی برای صاحبان قدرت و ثروت برخورد کردند. لذا شما ملاحظه‌کنید که این هجمه‌های سنگین چرا و از طرف چه کسانی علیه قونه قضائیه شکل می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: این هجمه‌ها عمدتا به خاطر برخوردهای جدی و قاطع دستگاه قضا با مفسدین مالی، سیاسی و فرهنگی است. شما نگاه کنید حتی در پرونده‌های یکی‌دوماه اخیر پرونده‌های سنگین و بزرگی از جمله پرونده‌ بانک‌های سرمایه، ملت، تجارت، صندوق ذخیره فرهنگیان، شهرداری و حقوق‌های نجومی در دستگاه قضا تشکیل شده و حتی طی این مدت قوه قضائیه با بدهکارانی که 5، 7 و چند هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داشتند، برخورد شد که متاسفانه من از بردن نام‌شان معذورم. ولی کسانی که این فشارها را وارد می‌کنند باید بدانند که ما براساس تعهدی که به مردم و نظام داشته و داریم مرعوب این فضاسازی‌ها و فشارها نمی‌شویم.

محسنی‌اژه‌ای با انتقاد از اظهارات اخیر یکی از مسئولان دولتی در شیراز مبنی بر اینکه گفته بود «اینجا از حاکمیت قانون خبری نیست» گفت: متاسفانه حتی در یکی دو روز اخیر نقل قولی از یکی از مدیران دولتی در شیراز شنیدم که گفته بود اینجا از حاکمیت قانون خبری نیست در حالی که این فرد پیش از این خودش در دستگاه قضا بوده و حتی در مراحل قانون‌گذاری نیز حضور داشته است لذا چطور می‌شود یک فرد از دولت بیاید و چنین حرفی را بزند که انشالله این نقل قولی که به من رسیده دروغ است چرا که اگر درست باشد این حرف یک جفا به دستگاه قضایی و نظام است.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر جرم بودن استفاده از رسانه‌های ضدانقلاب در انتخابات پیش رو گفت: قطعا اینکه فرد یا افرادی بخواهند از شبکه‌های ضدانقلاب به صورت ابزاری استفاده کنند جرم است کما اینکه استفاده از پول ضدانقلاب نیز جرم بوده چرا که مگر می‌شود یک شبکه ضدانقلاب و معاند حرفی به صلاح مردم بزند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چرایی عدم ایجاد سامانه‌ای برای انتشار آنلاین آرای احکام مراجع قضایی که در قانون پنجم به آن تاکید شده بود گفت: یکی از عوامل اصلی عدم اجرایی شدن این امر عدم تامین بودجه لازم است و متاسفانه هنوز زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن این امر در برخی شهرستان‌ها فراهم نیست.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ادعای مدیرعامل بانک سرمایه مبنی بر اتمام مهلت پرداخت معوقات بانکی در پایان وقت اداری امروز گفت: در پرونده بانک سرمایه هنوز قرار نهایی برای متهمان صادر نشده و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد کما اینکه برای برخی افراد این پرونده اتهامات جدیدی مرح شده است البته برخی از بدهکاران این بانک مدعی شده بودند که حاضرند بدهی خود را بپردازند که بازپرس پرونده نیز از این موضوع استقبال کرد ولی در حال حاضر من در مورد مهلت مذکور اطلاع خاصی ندارم.

وزارت اطلاعات در حال بررسی هک ایمیل‌های شرکت نفت توسط بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه گفت که موضوع حک شدن ایمیل‌های شرکت نفت توسط بابک زنجانی در دست بررسی وزارت اطلاعات قرار دارد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه یکصد و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه سخنگوی دولت اعلام کرده فهرست قوه قضاییه در خصوص دو تابعیتی‌ها باطل شده و اینکه آیا دولت نتیجه را به قوه قضاییه اعلام کرده یا خیر گفت: هنوز نتیجه‌ای واصل نشده است.

وی افزود: فردی دو تابعیتی که هم تابع ایران و هم تابع آمریکا بود، متأسفانه خیلی از ایرانی‌ها با این امید که برای آنها اقامت می‌گیرد فریب داده و بیش از 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود که این مسئله ضمن ایجاد گرفتاری برای دستگاه قضا مردم را نیز گرفتار کرده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که این فرد از مدیران دولتی بوده یا خیر گفت: خیر نبوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارنظر اخیر معاون رئیس جمهور در مورد هک شدن ایمیل‌های شرکت نفت توسط بابک زنجانی اظهار کرد: از جزئیات این مسئله اطلاع ندارم اما موضوع در دست بررسی وزارت اطلاعات قرار دارد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه ایمیل‌های شرکت نفت هک شده یا خیر، مشخص نیست گفت: طبق اطلاعاتی که گرفته‌ام اصل موضوع صحت دارد و گفته‌اند که چنین سخنی بین آقای هندی و زنجانی ردوبدل شده است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: متأسفانه برخی زندانیان در ارتباطی که با بیرون از زندان دارند مطالب خلاف واقع را به بیرون انتقال داده و یا مطالبی از بیرون به داخل زندان می‌آورند و اگر زندان سختگیری کند فریاد مدعیان حقوق بشر بلند می‌شود و اگر هم سختگیری نشود با مواردی مثل وارد کردن موادمخدر داخل زندان مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات درخواست کرده بود برخی تماسهای زنجانی با خانواده‌اش محدود شود که شاید این درخواست در راستای همین مسئله باشد.

قطعیت حکم حبس ۶ متهم حمله به سفارت عربستان در دادگاه ویژه روحانیت

سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن حکم حبس ۶ نفر از متهمان حمله به سفارت عربستان در دادگاه روحانیت خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون بازداشت هستند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه وزیر علوم اعلام کرده پرونده بورسیه‌های در وزارت اعلام تعیین تکلیف شده و اینکه آیا این پرونده در دستگاه قضایی همچنان مفتوح است یا خیر گفت: این پرونده دارای دو بخش بود که یک بخش آن به تعیین تکلیف موضوع از ناحیه وزارت علوم مربوط بود و یک بخش نیز رسیدگی به ادعای افرادی بود که مدعی بودند به آنها ظلم شده که البته تعداد معدودی در این رابطه شکایت کردند و پرونده‌شان در دادگستری دنبال می‌شود که آیا ظلمی صورت گرفته یا خیر.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: این پرونده یکی از پرونده‌های نسبتا سنگین است اما هنوز به قرار نهایی در دادسرا منتهی نشده است و تحقیقات ادامه دارد. افرادی در ارتباط با این پرونده تحت تعقیب بودند که برخی با قرار وثیقه آزاد و برخی نیز بازداشت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در خصوص نرخ دیه سال 96 نیز گفت: دستگاه قضا ابتدای هر سال براساس قانون میزان دیه را اعلام می‌کند امسال توسط معاونت مربوطه یک کار میدانی بسیار خوب انجام گرفت و مسئله در جلسه اخیر مسئولان قوه قضاییه مطرح شد. در این جلسه وزیر دادگستری اعلام کرد که این وزارتخانه نیز کارهایی را انجام داده که هنوز پایان نیافته و اجازه خواست نتیجه نهایی را بعدا اعلام کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در سالهای گذشته بحث الحاقیه‌ها مطرح بود اما امسال در قانون این مشکل حل شده و انشاالله قبل از سال جدید و یا در ابتدای سال آینده اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت متهمان حمله به سفارت عربستان و تعداد زیادی از این افراد تبرئه شده اند گفت: اولا در این پرونده تعداد زیادی تبرئه نشده و تا جایی که اطلاع دارم برای سه نفر از مجموع بیش از 20 نفر حکم تبرئه صادر شد.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: در ارتباط با آن بخش از پرونده که در دست رسیدگی دادسرای روحانیت بود حکم 6 نفر قطعی شد و راهی زندان شدند. در ارتباط با آن بخش که در دست رسیدگی دادگستری بود برای تعداد حکم حبس غیرقطعی و برای تعدادی نیز حکم حبس قطعی صادر شد که به حکم اعتراض کردند و باید در تجدیدنظر مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات اخیر حمید بقایی که گفته در جلسات بازپرسی از او خواسته شده که اعتراف کند مشایی به عنوان جاسوس فعالیت داشته گفت: از بیان جزئیات معذور هستم اگر از این فرد این سوال صورت گرفته قطعا صحیح نیست.

دریافت کننده و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 738648

وب گردی

وب گردی