نتانیاهو به دنبال ازسرگیری روابط با ۴ کشور آمریکای لاتین است

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) برنامه کاری خود طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را منتشر کرد که به موجب آن این رژیم به دنبال ازسرگیری روابط خود با چهار کشور آمریکای لاتین یعنی کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و بولیوی است. هم اکنون رژیم صهیونیستی روابطی با این کشورها ندارد. علاوه بر این، رژیم صهیونیستی درصدد گسترش دامنه همکاری با سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن است.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ازسرگیری روابط با این چهار کشور آمریکای لاتین در راستای تلاش برای تقویت روابط با کشورهای آمریکای جنوبی و کارائیب صورت می‌گیرد.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به نقل از شماری از مسئولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی عنوان کردند که این چهار کشور موضعی مخالف اسرائیل اتخاذ کرده و از فلسطینیان حمایت می‌کنند. کشور کوبا در سال ۱۹۷۳ به دنبال جنگ اکتبر روابط خود با اسرائیل را قطع کرد. اکنون این رژیم تلاش می‌کند تا به دنبال ازسرگیری روابط کوبا و آمریکا در سال ۲۰۱۴ پس از سالیان متمادی، روابط خود با این کشور آمریکایی را ازسرگیرد.

کشورهای ونزوئلا و بولیوی نیز در سال ۲۰۰۹ و پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روابط خود با این رژیم را قطع کردند. نیکاراگوئه هم در سال ۲۰۱۰ با اسرائیل قطع رابطه کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یوال روتیم، مدیر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مقدمه برنامه کاری این وزارتخانه نوشت که سال ۲۰۱۷ سال تغییر در روابط خارجی این وزارتخانه خواهد بود و در این سال تحولات مهمی در عرصه روابط بین‌الملل رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد شد و این رژیم باید خود را آماده چنین شرایطی کند و تمام توان و امکانات خود را برای همسویی با این واقعیت‌ها به کار گیرد.

در برنامه کاری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، بر حفظ روابط مستحکم با آمریکا به عنوان یک اولویت اصلی و ادامه تماس‌ها و گفتگوها با روسیه در مورد سیاست‌های مربوط به خاورمیانه تاکید شده است.

در این برنامه کاری ایران به عنوان یک هدف استراتژیک و راهبردی برای اسرائیل عنوان شده و تاکید شده است که این رژیم پایبندی تهران به توافق هسته ای و بندهای آن را به دقت پیگیری خواهد کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در سال ۲۰۱۷ به دنبال تقویت روابط با کشورهای اروپایی و جداسازی مساله منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی و روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

همچنین تقویت روابط با کشورهای آفریقایی نیز یکی دیگر از برنامه های کاری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ عنوان شده است که این اقدام در راستای ادامه سفرهای بنیامین نتانیاهو به کشورهای آفریقایی در سال گذشته صورت می گیرد. برقراری روابط مستحکم با چین، هند، ویتنام و کره جنوبی هم از جمله اهداف وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سال تازه است.

به رغم انتقادات و حملات گسترده و مکرر رژیم صهیونیستی علیه سازمان ملل به ویژه پس از صدور قطعنامه‌هایی در محکومیت این رژیم و در راس آن قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل که هرگونه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم و آن را غیرقانونی اعلام کرد، وزارت خارجه اسرائیل در سند چشم انداز دو ساله خود آورده است که در تلاش برای گسترش فعالیت‌های خود در سازمان ملل خواهد بود تا جایگاه این رژیم در این سازمان و دیگر نهادهای بین‌المللی را تقویت کند و با طرح‌ها و قطعنامه‌های ضد صهیونیستی مقابله کند.

رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا از توسعه و ارتقای تکنولوژی خود به عنوان وسیله و ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های خارجی خود و حضور پررنگ‌تر در عرصه بین‌الملل استفاده کند و افزایش صادرات امنیتی نیز یکی دیگر از اهداف وزارت خارجه این رژیم در سال تازه است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738683

وب گردی

وب گردی