دکتر موسی‌خانی: حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی / راه‌اندازی موزه در واحد قزوین

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین از احتمال تاسیس شعبه‌ای از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد قزوین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی موسی‌خانی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی توانسته در بالندگی فرهنگی جامعه و کشور ایفای نقش کند، افزود: رشد فکری جوانان بیشتر از گذشته شده و جوانان کشور سهم خوبی در تبیین ماموریت‌های فرهنگی و سیاسی کشور دارند و همه این پیشرفت‌ها از رهگذر دانشگاه‌ها شکل گرفته است.
وی با اشاره به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، اظهار کرد: این شرکت‌ها مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی است، از سوی دیگر شاهد پایان‌نامه‌های فرهنگی، کارهای تحقیقات و مطالعاتی فرهنگی هستیم و باید گفت دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت بیش از پنج میلیون فارغ‌التحصیل، نقش مهمی در تغییر فرهنگ اجتماع و رشد سیاسی داشته است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه تشکل‌های سیاسی - اسلامی، توسعه دفاتر فرهنگی و توجه ویژه به بحث ورزش که سلامت جسم و روح را تضمین می‌کند به شادابی، نشاط و پویایی جامعه کمک کرده است.
آغاز ساخت فاز دوم مرکز تحقیقات واحد قزوین
موسی‌خانی با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، توضیح داد: این مرکز حدود 13 هزار مترمربع است و پروژه فاز دوم آن که 7000 مترمربع تصویب شده و ساخت آن از دو الی سه روز آینده آغاز می‌شود. امیدواریم این پروژه 15 ماهه که هدف آن توسعه و استقرار شرکت‌های دانش بنیان است، سریع به اتمام برسد.
وی افزود: از سوی دیگر اگر بتوانیم پس از اخذ مجوز از وزرات علوم، شعبه‌ای از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را در قزوین تاسیس خواهیم کرد.

موزه فرهنگی در واحد قزوین راه‌اندازی می‌شود
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین از تاسیس موزه فرهنگی در این دانشگاه خبر داد و گفت: موزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در کنار مزار شهدای گمنام این دانشگاه ساخته می‌شود و در آن دستاوردهای فرهنگی دانشگاه و آثار فرهنگی برجسته دانشجویان و اساتید به صورت دائم به نمایش گذاشته می‌شود.
موسی‌خانی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه محور اصلی تحصیلات تکمیلی، پژوهش و تحقیقات کاربردی است، می‌تواند در توسعه کشور به ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی موثر باشد.
وی اضافه کرد: قبلا هرم آموزش عالی کشور نشان می‌داد که بیشترین تجمع متقاضیان در مقاطع بخش کاردانی و کارشناسی بود که این نیاز تقریبا مرتفع شد و پس از آن گسترش و توسعه در بخش تحصیلات تکمیلی مورد نیاز کشور بود و با اقدامات خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در دوره مدیریت جدید دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی صورت گرفت، این نیاز هم تا حدی مرتفع شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره)، گفت: امام (ره) همیشه می‌فرمودند "کاری کنید که هرکسی می‌خواهد تحصیل کند، شرایط در کشور برایش مهیا باشد."
وی ادامه داد: توسعه دانشگاه‌هایی مانند تربیت مدرس با محوریت تحصیلات تکمیلی در زمان امام راحل آغاز شد، اما برای کشور کافی نبود و شاهد خروج بسیاری از متقاضیان تحصیلات تکمیلی از کشور بودیم، ولی اکنون این مشکل برطرف شده است.
فعالیت بیش از 100 مرکز رشد و واحدهای فناور در دانشگاه آزاداسلامی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره توسعه شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت اساتید و دانشجویان، حمایت از این نوع شرکت‌ها و توجه به آن‌ها و مراکزی که این شرکت‌ها می‌توانند در آن‌ها پرورش پیدا کنند مانند مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری که به شدت مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی است، یکی از محورهای اصلی ریاست دانشگاه و معاونت پژوهشی اعلام شده و در حال حاضر بیش از 100 مرکز رشد و واحدهای فناور در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است.
موسی‌خانی ادامه داد: همه این اقدامات می‌تواند کمک کند که این شرکت‌ها رشد کنند و با رشد این شرکت‌ها، قسمت عمده نیازهایی که قبلا وارداتی بود و مجبور بودیم برای آن ارز پرداخت کنیم، اکنون در داخل کشور تولید می‌شود. واحد قزوین به تنهایی صاحب بیش از 46 شرکت دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که در مراکز رشد مستقر هستند بوده و برای 300 نفر اشتغال زایی کرده است.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738685

وب گردی

وب گردی