الجزایر و تونس به زودی توافقنامه همکاری امنیتی امضا می‌کنند

وزیر الجزایر در امور کشورهای مغرب اسلامی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب اعلام کرد که الجزایر و تونس توافقنامه‌ای را در روزهای آتی در زمینه همکاری امنیتی امضا خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، طی افتتاحیه نوزدهمین دوره کمیسیون پیگیری الجزایر ـ تونس عبدالقادر مساهل، وزیر الجزایر در امور کشورهای مغرب اسلامی، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب تصریح کرد: توافقنامه‌ای که در روزهای آتی امضا خواهد شد تلاش ما را برای رایزنی در زمینه حل و فصل بحران‌های موجود در منطقه به ویژه در لیبی تقویت خواهد کرد.

وی افزود: توافقنامه مذکور این امکان را به ما خواهد داد تا تلاش‌مان را بین گروه‌های مختلف لیبی چند برابر کنیم و منافع ملی را از طریق گفت‌وگوی لیبی ـ لیبی بدون دخالت در چارچوب راه‌حل سیاسی مطلوب و بنا بر روند سازشی که تحت نظارت سازمان ملل است، تضمین کنیم.

مساهل تاکید کرد: همکاری مشترک بین الجزایر و تونس در بخش امنیتی به ویژه در زمینه تبادل اطلاعات به بالاترین سطح رسیده است به طوریکه توانایی الجزایر و تونس را در رویارویی با خطرهای گوناگون، تهدیدات تروریستی و جرایم برنامه ریزی شده تقویت می‌کند.

از سوی دیگر خمیس الجهیناوی، وزیر امور خارجه تونس خاطرنشان کرد: توافقنامه‌ای که در روزهای آتی در تونس امضا خواهد شد همکاری امنیتی و نظامی مهم بین دو کشور را نهادینه خواهد کرد.

نوزدهمین کمیسیون الجزایر ـ تونس در چهارم و پنجم مارس سال جاری میلادی برگزار شده است که مقدمه بیست و یکمین دوره نشست کمیسیون الجزایر ـ تونس است که در ۹ مارس به ریاست عبدالمالک سلال، نخست‌وزیر الجزایر و یوسف شاهد همتای تونسی‌اش برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 738711

وب گردی

وب گردی