دانشگاه آزاد اسلامی با ارتقای سواد اجتماعی مردم، می تواند باعث فرهنگسازی در کشور شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه جامعه ما از نظر تحصیلات عالی در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به سوی سیاست های فرهنگی و اجتماعی گام برداشته است و من معتقدم این سیاست، سیاست مناسبی است و دانشگاه آزاد اسلامی با ارتقای سواد اجتماعی مردم، می تواند باعث فرهنگسازی در کشور شود.

دکتر حسین پیمان در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی گفت: با توجه به سیاست گسترش آموزش در جامعه ایران که به منظور ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی بوده ، دانشگاه آزاد اسلامی در مراحل اولیه سیاست گسترش آموزش پایه را پی گرفته است.

وی ادامه داد: پس از آنکه آموزش پایه در سطح کشور به وضعیت مطلوبی رسید، سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ارتقای آموزش عالی تغییر مسیر داد و در حال حاضر با توجه به اینکه جامعه ما از نظر تحصیلات عالی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، دانشگاه آزاد اسلامی به سوی سیاست های فرهنگی و اجتماعی گام برداشته است و من معتقدم این سیاست، سیاست مناسبی است و دانشگاه آزاد اسلامی با ارتقای سواد اجتماعی مردم، می تواند باعث فرهنگسازی در کشور شود.

ریاست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گسترش معماری سنتی و اسلامی گفت: خوشبختانه تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های خوبی را در سطح اجتماعی و فرهنگی چه در داخل و چه در خارج از کشور برگزار کرده است که از جمله آن ها می توان به برنامه هایی اشاره کرد که در راستای گسترش تمدن ایرانی در سایر نقاط جهان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی ، کنفرانس ها و ورک شاپ ها در واحد های داخلی و خارج از کشور، قدم های مناسبی به سمت معرفی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های علمی و پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی برداشته است.

دکتر پیمان تاکید کرد: همان طور که می دانید تمدن ایرانی دارای معماری مختص به خود است و تمدن ایرانی -اسلامی نیز معماری خاص خودش را دارد. این معماری به دلیل پیشروی علم و صنعت به سمت معماری مدرن، مغفول مانده و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با استفاده از معماری سنتی و رعایت اصول معماری آن دوران معماری اسلامی-ایرانی متناسب با امروزه را به جهانیان معرفی کند.

وی در پایان گفت:در این راستا تلاش های بسیار خوبی در حال انجام است امیدوارم اساتید خوب ما در حوزه معماری با تغییر نگرش معماری ایرانی -اسلامی و استفاده از معماری مدرن، بتوانند این معماری را ارتقا دهند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 738721

وب گردی

وب گردی