مرتضی بانک: دولت تا اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایستاده است

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه "دولت تدبیر و امید تا اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایستاده است"، گفت: طبق برنامه ششم توسعه، مطالبات خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان طی مدت دو سال پرداخت می شود.

به گزارش ایسکانیوز،مرتضی بانک روز یکشنبه در نشستی با مشاوران امور ایثارگران استان ها و برخی سازمان های دولتی، ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران علیرغم مشکلات فراوان در ابتدای کار دولت را نشانگر عزم و اراده جدی دولت یازدهم برای حل مشکلات، دغدغه ها و مطالبات خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان دانست و تصریح کرد: خدمت رسانی به این عزیزان، اولویت مهم و اصلی دولت تدبیر و امید است.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار نیز از مسائل زیربنایی است که در دولت یازدهم به طور جدی پیگیری می شود تا تلاش ها، ایثارگری ها و جانفشانی های شهدا، جانبازان و ایثارگران به خوبی برای جوانان تبیین شود.
بانک با انتقاد از عملکرد عده ای در عدم تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید، گفت: باید هر مجموعه در در دولت، خدمات و اقدامات انجام شده بویژه برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را به خوبی منعکس کند.
وی با اشاره به دیدار های مستمر و سرزده رییس جمهوری با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: دکتر روحانی این دیدارها را وظیفه خود می داند و علاقه شخصی ، جدی و اعتقادی ایشان این است که از این دیدارها، روحیه ای مضاعف می گیرد.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری افزود: فرهنگ ایثار و فداکاری به معنای اوج از خود گذشتگی بی منت و توقع برای یک هدف بزرگ و متعالی است که شهدا، جانبازان و ایثارگران بدون توجه به مسائل مادی، شخصی و پست و مقام، وجود مقدسشان را برای آرمان های والا و مقدس ایثار کردند.

بانک تاکید کرد: اگر چنین فرهنگی در جامعه به خوبی تبیین نشود، جفای بزرگی است که چالش های عظیمی در مجموعه سازمانی و مدیریتی کشور بوجود خواهد آمد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و فداکاری، زیربنای حرکت جامعه در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بود، گفت: اگر این فرهنگ و ارزش در جامعه جابجا شود، باید منتظر اتفاقات نامناسبی بود و بدون شک قدرت و شادابی کنونی جامعه نیز نتیجه تلاش ها، زحمات، افکار، آرمان ها و خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است که این سرمایه گرانقدر همچنان به کشور و نظام جهت و روحیه می دهد و این قشر عزیز اطمینان خاطر داشته باشند که این روحیه همچنان در فضای کشور طنین انداز است.

بانک با اشاره به نقش مهم "فرهنگ سازمانی" در تبیین و ساختارمند شدن فرهنگ ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران در بدنه اداری و ساختاری کل کشور اظهار داشت: یکی از شاخص های مهم و تاثیرگذار برای رسیدن به اهداف سازمانی توجه ویژه به فرهنگ سازمانی است و با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و فداکاری، زیربنای حرکت انقلاب اسلامی بود، در نتیجه باید این فرهنگ بیش از گذشته در ساختار و فرهنگ سازمان ها نهادینه شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: توسعه این فرهنگ کار بسیار بزرگی است که قطعا نقش مشاوران امور ایثارگران استانداری ها در این زمینه بسیار مهم و اثر گذار است.

بانک ادامه داد: جدا کردن مسئولان و مقامات نظام از فرهنگ ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران، به نوعی بی وفایی در حق این عزیزان است و تببین و تبلیغ این فرهنگ وظیفه همه دست اندرکاران است.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تصویب قوانین و مقررات در رابطه با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: نباید تصویب این قوانین ، مقررات و آیین نامه ها در ارتباط با این قشر فهیم و بزرگ در جامعه به گونه ای تبلیغ و منعکس شود که موجب تاثیرگذاری منفی در افکار عمومی باشد و به گونه ای انعکاس یابد که مطالبه ای وجود داشته و موضوع خاصی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

بانک تاکید کرد: هیچ چیز نمی تواند ارزش جان انسان را به هر قیمتی جبران کند لذا در نحوه تبلیغ و تبیین فعالیت هایی که به عنوان یک وظیفه برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام می شود، باید بسیار دقت شود و لازم است چگونگی این امر به گونه ای باشد که منت و انتظاری از طرف این عزیزان نبوده بلکه خدمتی است که باید انجام شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ابتدای سخنان خود گفت: بر کسی پوشیده نیست که بقای انقلاب اسلامی، هویت ملی، مرزها و استقلال و آزادگی کشور و نظام مدیون خدمات ، جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان و همه شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت(ع) است.

کد خبر: 738748

وب گردی

وب گردی