مس فروش: کیفیت محصول از  مهمترین انتظارات مصرف کننده است

چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران بعد از ظهر امروز یکشنبه با حضور مس فروش، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از مدیران بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مس فروش در چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران گفت: این همایش چهارمین جلسه به منظور تقدیر از حامیان مصرف کنندگان است البته برگزاری این همایش ها تنها به عنوان یک نماد و سنبل مورد توجه قرار گرفته و بعد این را می دانیم بسیاری از تولیدکنندگان که همیشه حقوق مصرف کنندگان را باور داشتند و خود را نسبت به آن موظف می دانند در این جمع حضور ندارد.

وی با اشاره به بحث حمایت از مصرف کنندگان تصریح کرد: مقوله حمایت از مصرف کنندگان به سه ضلع خریدار، دولت و مصرف کننده منتهی می شود. فکر میکنیم که این سه گروه انتظارات متفاوتی نیز داشته باشند که با رفع این انتظارات به توسعه میرسیم.

مس فروش ادامه داد: کیفیت محصول از مهمترین انتظارات مصرف کننده است و نیز کیفیت محصولات داخلی باید به گونه ای باشد که هنگام مقایسه با اجناس وارداتی توجه افراد بیشتری را جلب کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: دولت پس از چند سال در جایگاهی قرار گرفته که در حال حاضر میتواند چند رقم از کالاها را به عنوان کالاهای حمایتی در نظر بگیرد اما در قالب کالاها نمیتوان تعرفه ای را برای آنها در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هر کالایی از هر کشوری که تولید شده میتواند به ایران وارد شود و اگر پای تولیدکنندگان داخلی رقابت مناسب نداشته باشند طبیعتا شاهد ریزش واحدهای صنعتی خواهیم بود و امیدوارم تا تمام واحدهای صنعتی خود را برای این موضوع آماده کرده باشد.

مس فروش یادآور شد: ما سعی می کنیم تا خود را به جای تولیدکننده بگذاریم و بدانیم که چه واکنش هایی نسبت به مشکلات و موانع وجود دارد. به طور مثال، ما میدانیم که هیچ واحد صنعتی نمیتواند در فعالیتهای اقتصادی خود جهت تولید کالاهای مورد نیازبه منابع مالی شخص حقیقی خود تکیه کند.

رئیس وزارت صنعت و معدن ایران تصریح کرد: برای ما واضح است که فضای خشک تحریم، تولیدکنندگان را دچار مشکلات عدیده ای کرده و ما به عنوان دولت در خصوص برطرف کردن این مشکلات برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم که به زیرمجموعه های خود نیز ابلاغ شده است.

وی گفت: ما در خصوص مباحثی مانند تسهیلات برای تولیدکنندگان، راه حل هایی را اندیشیده ایم که با بهبود امور مالیاتی و تامین اجتماعی و همچنین تسهیلات بانک مرکزی اجرایی شده است.

مس فروش خاطر نشان کرد: وزارت صنعت و معدن شانزده هزار میلیارد تومان تسهیلات را به منظور تزریق به بنگاه های اقتصادی در نظر گرفت و از متقاضیان درخواست کرد که در سامانه ای نسبت به ثبت نام برای تعیین شدن این تسهیلات اقدام کنند.

رئیس وزارت صنعت و معدن ایران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان تهران نزدیک به 400 واحد صنعتی هم در حوزه صنعت و هم در حوزه بازرگانی در این سامانه ثبت نام کردند که به رقم 2/8 از رقم کل رسیده است.

مس فروش در ادامه یادآور شد: ما توانستیم بحث موانع تولید و صادرات غیرنفتی را به دستگاه های اجرایی سپردیم که کارها را با تقسیم کار متناسب با شرایط منطقه ای اجرا کنند. ما در خصوص رفع موانع تولید و صادرات غیرنفتی طرح هایی نیز داشته ایم که از این میان 4طرح به رونق تولید واحدهایی که بیش از 60درصد تولید فیزیکی داشته اند و بهبود مدیریت واردات و صادرات مربوط می شود.
وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان دولت از تولیدکنندگان پشتیبانی میکنیم و می دانیم باید فضا را باز بگذاریم و با توجه به شرایط منطقه ای با نگاه آمایشی از تولید کنندگان حمایت کنیم تا در نهایت با آرامش بیشتر کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب را تولید کنند.
*** مرتضوی : مصرف کننده را مانند معدن طلا نبینیم
محمدرضا مرتضوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران در چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان استان تهران اظهار کرد: در اوایل انقلاب تمام کارخانه های بزرگ کشور نه تنها از فروش خوب بلکه از رضایت مشتری نیز برخوردار بودند و یکی از عوامل مهمی که پس از این زمان به کیفیت کالای ایرانی لطمه زد، نبود روح مدیریت و تعصب صاحبان کارخانه بوده است.
وی ادامه داد: تنها راهی که تولیدکنندگان بتوانند اعتماد مصرف کننده را جلب کنند، این است که طرح های بلند مدت را مدنظر قرار دهند و همچنین تولید کنندگان به مصرف کننده به عنوان معدن طلا که باید از آنها تنها پول برداشت کنند، نگاه نکنند. تمام دستگاههای نظارتی که کنترل قیمت ها را دنبال می کنند بهتر است که با توجه به قوانین اقتصاد آزاد به بهبود کیفیت رابطه میان تولید کننده و مصرف کننده بپردازند.
حسین ابویی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت و معدن ظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره در تمامی جنبه های ملی، دینی و اعتقادی شناخت حقوق مصرف کننده را سرلوحه برنامه هایش قرار داده است؛ بنابراین ما باید در دنیا از این نظر سرآمدیمان را به مردم ثابت کنیم که این موضوع از مهم ترین عوامل ارزش دهنده یک برند نزد مصرف کننده است.
وی در ادامه افزود: تولید کنندگان بهتر است که همواره در نظر داشته باشند که مشتریان یک طرف معامله نیستند بلکه سبب حیات یک کشور هستند به همین دلیل یک واحد اگر بخواهد فروش خوبی داشته باشد، باید مشتری را راضی نگه دارد . پیشنهاد من در این خصوص این است که به جای کلمه مصرف کننده از واژه مشتری استفاده شود و یک سازمان و تولید کننده با توجه به نظر مشتریانش حرکت کند و همیشه نظر مردم را در کارهای مختلف ارزیابی کند.
*** صدری: دولت یازدهم در راه توسعه اقتصادی کشور جهاد کرده است
علی صدری، رییس هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان ایران در چهارمین همایش اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کننده اظهار کرد: دولت یازدهم با تسهیل امور بانکی و اراده خدمات متفاوت در خصوص توسعه اقتصادی تلاش های فراوانی انجام داده است. تشکیل ستاد تسهیل استان ها که با ریاست استاندارها شکل میگیرد، از مهم ترین اتفاق های دولت یازدهم در خصوص تسهیل امور برای بخش خصوصی است. این ستاد با برگزاری 173 جلسه در مباحث بیمه، بانک ها و بخشودگی های مالیاتی از بخش خصوصی به شدت حمایت کرده است.
وی تصریح کرد: ازمهترین کارهای وزارت صنعت و معدن در خصوص رونق تولید ، تزریق 1300 میلیاردی به بنگاهای کوچک اقتصادی است که بطور جدی توسعه رونق تولید را سبب شده است که من به عنوان نماینده بخش خصوصی به علت ارائه این خدمات تشکر ویژه ای از دولت و این سازمان میکنم.

خبرنگار: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پورعرب

401

کد خبر: 738752

وب گردی

وب گردی