افزایش فشارها بر فیون برای کناره‌گیری از رقابت ریاست جمهوری

رهبر حزب راست میانه‌روی UDI‌ فرانسه امروز (یکشنبه) از فرانسوا فیون کاندیدای ریاست جمهوری محافظه‌کاران خواست به نفع آلن ژوپه نخست‌وزیر سابق فرانسه کناره‌گیری کند زیرا با رسوایی که فیون درگیرش شده شکست او مسلم شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، فرانسوا فیون که تا چندی پیش کاندیدای پیشتاز ریاست جمهوری در فرانسه از حزب محافظه‌کار جمهوری‌خواهان این کشور بود درگیر یک رسوایی بر سر انتصاب همسرش در یک شغل پارلمانی غیرواقعی و پرداخت حقوق به او از محل بودجه این کشور شده است.

این اتفاق دردسری جدی را برای کمپین انتخاباتی او به وجود آورده است و چند روز پیش اعلام شد که فیون ممکن است تحت تحقیقات رسمی قضایی به اتهام سوء استفاده از بودجه دولت قرار بگیرد.

او برای کناره‌گیری از رقابت ریاست‌جمهوری تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته و رهبران حزبش قصد دارند فردا (دوشنبه) نشستی اضطراری برای بررسی وضعیت پیش از ضرب‌الاجل پذیرش کاندیداهای ریاست‌جمهوری در تاریخ 17 مارس برگزار کنند.

بعد از یک سری قطع حمایت‌ها از فیون از سوی حامیان و مشاورانش او اکنون امیدوار به تجمع حامیانش طی امروز (یکشنبه) در پاریس است تا بتواند محبوبیتش را به رخ بکشد.

گزارش شده که صدها تن از حامیان فیون برای اعلام حمایتشان از او به خیابانهای شهر پاریس آمده‌اند.

ژان کریستوف لاگارد رهبر حزب اتحاد دموکرات‌ها و مستقل‌ها (UDI‌) در مصاحبه‌ای، گفت: شکست فیون مسلم است. برگزاری تجمع امروز یک کار افراطی است زیرا نباید در خیابان‌ها مردم را در مقابل نهادهای دولت قرار داد.

او ادامه داد: حتی اگر 200 هزار نفر به خیابان‌ها بیایند شما برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به رای 20 میلیون نفر احتیاج دارید. این در حالی است که حزب UDI‌ که نماینده دو تا پنج درصد از رای‌دهندگان است روز جمعه از قطع حمایتش از فیون خبر داد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738753

وب گردی

وب گردی