فولادگر: بودجه دفاعی ما در منطقه به نسبت کشورهای دیگر کمتر است/ تکیه قدرت دفاعی ما مردم هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه بودجه دفاعی ما در منطقه به نسبت کشورهای دیگر منطقه کمتر است گفت: با توجه به اینکه ما به نسبت کشورهای دیگر امنیت داخلی بالایی داریم تکیه ما بر افزایش قدرت دفاعی مردم هستند.

حمیدرضا فولادگر،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور پهناوری است و در موقعیتی کاملا استراتژیک قرار دارد گفت: طبعا برای حفظ امنیت مرزهای کشور و حفظ اقتدار خود نیازمند تقویت قوای نظامی خود است ضمن آنکه این امر بسته به افزایش بودجه نظامی و صنایع وابسته کشور است .

وی افزود: البته ما همچنان در منطقه به نسبت همسایگان خودمان کمترین بودجه دفاعی را داریم و علت آن این است که این نظام متکی به مردم است و هرسال مردم با حضور پرشور خود در انتخابات از این نظام حمایت می کنند و نظامی که متکی به مردم باشد بخش اعظمی از بودجه امنیتی کشور به دلیل حضور مردم کاهش پیدا می کند .

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای امنیت بالایی است و کشورهایی که بودجه نظامی بالایی دارند بخش اعظمی از آن را صرف سرکوب کردن مخالفین خود و تامین امنیت داخلی خود همان کشور می کنند به همین لحاظ بودجه نظامی آنها از کشور ما بیشتر است.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه با مقبولیتی که نظام جمهوری اسلامی در بین مردم دارند این بودجه در این بخش مصرفی ندارد خاطر نشان کرد: این امنیت در دست خود مردم است که الحمدلله تامین شده است چرا که ماهیت انقلاب اسلامی مردمی است.

* تقویت بنیه دفاعی و بودجه اختصاص یافته از بابت بازدارندگی از هرگونه مداخله یا تجاوز است

وی با بیان اینکه نظلم جمهوری اسلامی همواره با تهدید های خارجی مواجه است و کشوری که بخواهد از بروز هرگونه تهاجمی جلوگیری کند باید قدرت بازدارندگی داشته باشد تصریح کرد: ما یک تجربه جنگ 8 ساله تحمیلی و کودتای نظامی از سوی امریکا را داریم که میخواستند مستقیم در امور کشور دخالت کنند وتا کنون به خواست خداوند تمام حربه های آنان نقش بر آب شده است حال باید بر این امر تاکید کرد که این تقویت بنیه دفاعی و بودجه اختصاص یافته از بابت بازدارندگی از هرگونه مداخله یا تجاوز است و این قدرت بازدارندگی سبب می شود که کشوری خیال تجاوز را نداشته باشد.

فولادگر در ادامه بیان داشت: با این تجربه ما باید قدرت دفاعی و بازدارندگی خودمان را افزایش دهیم و طبعا بودجه ما نسبت به سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است و امسال افزایش بیش از 100 درصد هم خواهیم داشت.

* بودجه دفاعی ما در منطقه به نسبت کشورهای دیگر کمتر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ما همچنان نسبت به برخی کشورهای منطقه بودجه پایین تری داریم گفت: اگر چه سیاست ما سیاست روشنی است و تخصیص بودجه در خصوص دفاعی یکی از مهمترین مقوله های هر کشوری محسوب می شود و هیچ بحث تهاجمی در این خصوص لحاظ نشده است ضمن اینکه در حفظ تامین امنیت قوای نظامی مردم نیز از مهمترین اهرم وجود امنیت در کشور محسوب می شوند این امر دلیل این است که بودجه اختصاص یافته به بخش نظامی و امنیتی کشور از سایر کشورهای منطقه کمتر است.

فولادگردر پایان به افزایش بودجه آمریکا در بخش نظامی اشاره کرد و تصریح کرد: طبعا افزایش بودجه نظامی آمریکا به عنوان یک دشمن استراتژیک با نظام جمهوری اسلامی ایران در بودجه ماهم باید تاثیر داشته باشد و همچنان هدف اصلی قدرت ما در زمینه بازدارندگی و دفاعی است.

خبرنگار:علی درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 738760

وب گردی

وب گردی