شیرزاد: فضای انتخاباتی را باید کاندیداها ایجاد کنند

یک فعال اصلاح طلبان با بیان اینکه حداقل یک سال مانده به انتخابات باید فضای انتخاباتی ایجاد شودگفت: فضای انتخاباتی را باید کاندیداها ایجاد کنند، در حال حاضر در جناح اصولگرایان نمی دانند کاندیدایشان چه کسی هست و چه کاری می خواهند بکنند؛ اصلاح طلبان تکلیفشان روشن است و مجال این که به صحنه بیایند را ندارند اما از روحانی حمایت می کنند.

احمد شیرزاد فعال سیاسی و استاد دانشگاه در خصوص فضای انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: در حال حاضر نمی شود کاری کرد اما قانون انتخاباتی که داریم قانونی نیست که بتواند شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کند. ترس از تبلیغات نامتعارف راه ها را بسته و اصولا در این شرایط هیچ اتفاقی نمی افتد .

وی با بیان اینکه حدقل یک سال مانده به انتخابات باید فضای انتخاباتی ایجاد شود تصریح کرد: فضای انتخاباتی را باید کاندیداها ایجاد کنند، در حال حاضر مثلا در جناح اصولگرایان اصلا نمی دانند کاندیدایشان چه کسی هست و چه کاری می خواهند بکنند؛ هرچند اصلاح طلبان تکلیفشان روشن است و مجال این که به صحنه بیایند را ندارند اما از روحانی حمایت می کنند.

شیرزاد با بیان این که روحانی هم اگر بخواهد رفتار انتخاباتی داشته باشد متهم به تبلیغات پیش از موعد شده و یا اینکه از موقعیتش سوءاستفاده کرده است، گفت: با این قانون انتخابات هیچ تنوری داغ نمی شود اما ما باید در دو یا سه هفته آخر فضای انتخاباتی ایجاد کنیم و این یک مقداری نامتعارف است. به نظر من نحوه رویکرد قانون انتخاباتی چه انتخابات ریاست جمهوری و چه سایر انتخابات ممکن است اسم کاندیداها گفته نشود، اما باید حداقل در فضای انتخاباتی اهداف انتخابات آن گفته شود متاسفانه این موضوع هم قانونمند شده است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 738763

وب گردی

وب گردی