دکتر ولایتی می تواند گره های سخت دانشگاه آزاد اسلامی را باز کند

مهندس یاسر هاشمی رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر به مقام والای پنج شهید گمنام دفاع مقدس با اهداء گل ادای احترام کرد و در جوار روضه شهداء نهالی را به یاد بنیانگذار دانشگاه ، حضرت آیت الله هاشمی غرس کرد و یادمانی در جوار بارگاه نورانی شهداء نیز ساخته می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مسعود کثیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر ضمن خیرمقدم به فرزند بزرگوار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، فقدان و درگذشت ایشان را برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مصیبتی بزرگ برشمرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با تأسی از رهنمود حضرت آیت الله هاشمی اکنون سومین دانشگاه بزرگ آزاد اسلامی در استان اصفهان به شمار می آید و رویکرد فعالیت ها را با محوریت دانشگاه مأموریت گرا ، پژوهش محور قرارداده است .

وی با بیان اینکه دغدغه آیت الله ، توسعه همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بود افزود : امروز به برکت حمایت های همه جانبه و تلاش های الهی آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش عالی را به اقصی نقاط کشور برد و هر طالب علمی مجبور نیست به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل دست بکشد و شرایط کافی برای علاقمندان ادامه آموزش عالی مهیا می باشد و جای دارد در دارالفنون حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که اکنون نام دانشگاه آزاد اسلامی به خود گرفته برای همیشه یاد و خاطره آن زنده بماند.
کثیری ادامه داد دانشجویان و اساتید دانشگاه در مجامع ملی و بین المللی حائز رتبه های برتر شده اند که افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می گردد و در آینده نزدیک نیز همایش بین المللی علامه میرداماد برگزار خواهد شد .
مهندس یاسر هاشمی پس از غرس نهال در جوار شهدای گمنام در جمع دانشگاهیان گفت : توصیه آیت الله هاشمی بود که به واحدهای دانشگاهی سربزنیم و از نزدیک بازدید و بطور دقیق گزارش آن را ارائه کنیم . اکنون در چنین شرایط سخت تأکید دارم همانگونه که به خاطر آیت الله دانشگاه حرکت می کرد و به جلو می رفت در کار جدی عمل کنیم و مسائل را پیگیری کنیم .
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی در پرتو حمایت و توجه مردم ، مسئولان ، هیأت امناء و خود آیت الله به بزرگترین دستاورد علمی انقلاب اسلامی تبدیل شده و در روند توسعه کشور ، افتخار بزرگی برای همگان است .
رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد : همه آیت الله هاشمی را بعنوان سیاست مدار بزرگ می شناسند و ابعاد شخصیتی دیگر ایشان از قبیل بعد علمی و اخلاقی پنهان مانده و شایسته است به کارهای بزرگ ایشان برای کشور و ایران توجه شود . در سن 14 سالگی به قم آمدند و طلبه شدند و بعد از آشنایی با حضرت امام (ره) نشریه مکتب اسلام را با 15هزار نسخه با تحلیل مسائل روز جامعه منتشر و در کل کشور توزیع می کردند و فرصت مناسبی برای انقلاب و ترویج نظرات امام در سراسر کشور بوجود آمد . در فرصت تبعید چند کتاب خلق که کتاب امیرکبیر ، امروز در جایگاه خاص قرار دارد و به عنوان کتاب مرجع استفاده می شود . در زندان ستم شاهی به تفسیر قرآن کریم پرداختند و براساس نظرات بزرگان و علمای دین ، جزء تفاسیر برتر کشور به شمار می آید و در زمان بعد از انقلاب فرصت های اجرایی در دستان ایشان قرار می گیرد و همیشه در تصمیم گیری عقلانیت بود ، وقت زیادی را صرف توسعه دانشگاه آزاد اسلامی می کرد و آخرین پیگیری های ایشان در محل کار برای دانشگاه آزاد اسلامی بود . تسلط علمی و آماری ایشان به دانشگاه باعث تصمیمات درست می شد و همیشه با بدنه اجرایی دانشگاه در ارتباط بود . با اعضاء هیأت علمی ، تشکل های دانشجویی و دانشگاهیان ، برنامه های منظم و ملاقات های مداوم و اهتمام ویژه ای برای حل مشکل متقاضیان داشت .
مهندس هاشمی با اشاره به سه دهه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه دانشگاه در زمینه های مختلف بیان داشت : دهه چهارم به دستور آیت الله به سمت دانشگاه کارآفرین در حرکت است و جسارت و شجاعت ایشان در هدف ، به دانشگاه برای ورود به عرصه های مختلف جرأت می داد و اکنون برای خروج از شرایط سخت با خلق دانش و تولید ثروت و توسعه شرکت های دانش بنیان قدم های مؤثر و اساسی را برداریم تا راه دانشگاه در کارهای اصلی پیموده شود .
وی افزود : دانشگاه باید تحولات اساسی در کشور ایجاد کند و دغدغه و نیاز مردم مرتفع گردد ، دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی باید به نیازها بصورت علمی پاسخ دهد . امروز فقدان هاشمی ، فقدان سنگینی است و کسی آقای هاشمی نمی شود . حضور دکتر علی اکبر ولایتی فرصت مغتنمی است که جایگاه علمی دارند و بعد علمی ایشان بر ابعاد دیگر ایشان تسلط دارد . با افکار آیت الله آشنا هستند و گره های سخت به دست ایشان باز خواهد شد . در دانشگاه آزاد اسلامی کارهای سنگین و بزرگی وجود دارد که باید با همکاری همه دلسوزان سریع دنبال شود .
وی در پایان سخنان خود از احساس همدردی مردم در فقدان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی قدردانی کرد و تصریح کرد : با پشتوانه عظیم مردمی ایشان به سمت آخرت رفت و شاه کلید آقای هاشمی مردم و تکیه گاه او به مردم بود و مردم ایران در اتفاق آخر جواب خوبی به ایشان دادند .
در ادامه حجت الاسلام محمدرضا عباسی فرد که درکارنامه خود سوابق مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، نماینده مجلس شورای اسلامی ، عضو حزب جمهوری اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را دارد ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه ، ساخت مسجد زیبا با سبک معماری ایرانی اسلامی را مایه افتخار برشمرد و تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی خدمات قابل قبولی در زمینه های مختلف به جامعه ارائه کرده و حضور فعال و مؤثر دانشجویان و اساتید در برنامه دانشگاه باعث دلگرمی و مباهات است .

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738768

وب گردی

وب گردی