پزشکیان: استیضاح و حذف وزرای دولت مشکلات را حل نخواهد کرد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر کشور دولت یازدهم گفت: حذف وزرای دولت مشکلات را حل نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز هفته گذشته موضوع استیضاح وزیر کشور با حدود 70 امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد که محوریت هایی که در خصوص این استیضاح توسط امضا کنندگان این طرح عنوان شد بحران‌ پلاسکو، افزایش آسیب‌های اجتماعی، ناتوانی وزارت کشور در اجرای صحیح قانون احزاب، ضعف اساسی این وزارت در برقراری امنیت اجتماعی، توسعه نیافتگی سیاسی، عدم نظارت صحیح بر عملکرد شهرداری‌ها و بروز برخی مشکلات مالی در سازمان همیاری، تعامل نامناسب برخی استانداران و فرمانداران با نمایندگان ‌مجلس و... بود که همگی این محورهای مورد تاکید در استیضاح رحمانی فضلی عنوان شده است.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه هیچ دولتی بی عیب و نقص نیست و ما باید تلاش کنیم تا راه حل هایی پیدا کنیم و مشکلات را حل کنیم گفت: من شخصا اعتقادم بر این است که دولتی که مجموعا دو ماه از پایان فعالیت آن باقی مانده است یک چنین کارهایی در حقیقت ایجاد تلاطم و بی ثباتی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه می توان این مشکلات را به طریق دیگری حل و فصل کرد خاطر نشان کرد: حذف کردن آدمها مشکلات را حل نمی کند ضمن آنکه من بارها گفتم و همچنان بر این گفته مصر هستم که با تخریب آدمها و با اتهام وارد کردن نمی توان بر مشکلات فائق آمد.

بنا به این گزارش این استیضاح در حالی مطرح شده است که وزیر کشور به عنوان مسئول برگزاری انتخابات باید تا سه ماه دیگر شرایط را برای برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها فراهم کند.
مسئولیت سنگینی که نیاز به تمرکز و کار شبانه روزی دارد.

خبرنگار:علی درخشان/تایید کننده:سرلک.

کد خبر: 738771

وب گردی

وب گردی