چهار اصله نهال به یاد چهار شهید مدافع حرم استان در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه کاشته شد

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از ارومیه رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در شرایط کنونی مدیون خون شهدا هستیم گفت: بسیار خرسندیم که امروز جهت بزرگداشت مقام شهدا در کنار یکیدیگر گرد آمده ایم.

دکتر عزیز جوان پور با تاکید بر اینکه در کنار تحصیل و درس همواره باید درس ایثار و شهادت را بیاموزیم گفت: ایستادگی همراه با بصیرت رمز موفقیت و سربلندی کشور است.

وی تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم راه را به ما نشان داده اند و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باعث بیعت مجدد با رهبری می شوند.

در ادامه این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بالاترین مقام در فرهنگ دینی ما شهادت است گفت: تنها راه استقامت و پیروزی در برابر شیاطینی که سعی در فراموشی فرهنگ شهادت دارند، حفظ روحیه ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام میرزایی افزود: یکی از محوری ترین کلمات در وصیت نامه شهدا ولایت مداری است و این در حالی است که عده ای در سخرانی ها، از رهبری دفاع کرده و هم صدا با رهبری می شوند ولی در عمل مخالف فرمایشات ایشان عمل می کنند.

وی با انتقاد از اینکه عده ای از مدیران با تیم های رسانه ای به منازل شهدا می روند گفت: این گونه کار ها بیهوده بوده و ثمربخش نخواهند بود.

سومین سخنران برنامه دکتر علیرضا رادفر بود ،معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه والای شهدا در موفقیت های کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران غیر قابل انکار است گفت: شهدا منشا هدایت و چراغ جامعه هستند و هر شهید، پرچم استقلال کشور است.

علیرضا رادفر خاطرنشان کرد: نگاه سیاسی به شهدا ظلم است چرا که شهدا همواره نگران انقلاب و روند موفقیت آمیز آن بوده اند و در این میان نباید با وجود اختلاف سلایق سیاسی، با نگاهی جناحی به شهدا نگریست.

وی با تاکید بر اینکه دوام و پایداری انقلاب به یادآوری رشادت های شهدا در 8 سال دفاع مقدس است گفت: دشمنان که همواره از گزینه نظامی نام می برند، با نگاهی بر گذشته افتخار آمیز ما در 8 سال دفاع مقدس جرات عمل خود را از دست می دهند.

در ادامه این مراسم فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد نا امنی در استان است گفت: در درگیری های اشنویه 3 نفر از فرماندهان تروریست ها به هلاکت رسیدند.

سردار محمد تقی اصانلو اظهار کرد: تلاش های زیادی از سوی داعش و ترویست ها برای ورود به استان ما شکل گرفته است که خوشبختانه در تمامی آن ها ناکام مانده اند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ شهدا عملکرد محافظه کارانه در امور مورد قبول نیست تصریح کرد: آمریکا در حد و اندازه ای نیست که ما را رد یا قبول کند.

وی در خصوص امنیت موجود در سطح کشور و استان گفت: روزانه 1200 فروند هواپیما از آسمان ارومیه پرواز می کنند و این نشان از امنیت بالا و غیر قابل انکار حاکم در کشور است.

اصانلو با بیان اینکه روحیه جهادی صرف برداشتن اسلحه نیست گفت: ولایتمداری و گام برداشتن در مسیر شهدا نیازمند روحیه جهادی است و آن شامل ترویج فرهنگ شهادت و آرمان های عاشورا است.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای مدافع حرم استان تجلیل صورت گرفت سپس با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه 4 اصله نهال به یاد چهار شهید مدافع حرم استان در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه کاشته شد.

خبرنگار: علی گلابی رضایی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738774

وب گردی

وب گردی