دیدار هیاتی از کنگره آمریکا با مقام های صهیونیستی برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

ران دی سانتیس رئیس کمیته امنیت ملی کنگره آمریکا به همراه هیاتی از نمایندگان کنگره روز یکشنبه با مقام های رژیم صهیونیستی در خصوص انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ران دی سانتیس در گفت و گو با بنیامین نتانیو در خصوص چگونگی امکان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت و گو کرد.
بنابراین گزارش، «تزیپی هوتوولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از دیدار با هیات آمریکایی، در خصوص انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس ابراز خوش بینی کرد.
این در حالی است که پیشتر تشکیلات خودگردان فلسطینی نسبت به تبعات منفی چنین اقدامی هشدار داد و محمود عباس رئیس این تشکیلات گفت که این کار به فرایند صلح در منطقه لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.
محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود: «به آقای ترامپ می گوییم که امیدواریم او سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل نکند برای این که بیت المقدس از نظر اسراییلی ها یک شهر یک دست است که این نه درست است، نه قانونی. بنابراین انتقال پایتخت به هر نقطه دیگری می تواند سرآغاز اتفاقات بعدی باشد و به روند صلح لطمه می زند.»
نخست وزیر فلسطین نیز هشدار داده بود که در صورت انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، ناآرامی سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت.
'رامی حمد الله'گفت: نهادهای بین المللی باید در برابر انتقال سفارت آمریکا به قدس ایستادگی کنند.
هیات آمریکایی در سفر به سرزمین های اشغالی، همچنین از مناطق احتمالی سفارت جدید آمریکا در بیت المقدس دیدن کرد.
این در حالی است که یکی از مسئولان سفارت آمریکا در تل آویو گفته است: دولت آمریکا هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته و طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در مراحل اولیه گفت و گوها است.
این مسئول سفارت آمریکا که نامش ذکر نشده است، افزود: دونالد ترامپ به صورت جدی در خصوص طرح انتقال سفارت به بیت المقدس می اندیشد و با دقت بالا در حال بررسی این طرح است.
طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ بود که با انتقاد شدید فلسطینی ها و افکار عمومی جامعه جهانی مواجه است.
پیشتر رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی در فلسطین تنها راه دستیابی به صلح نیست و می توان به گزینه های دیگری نیز فکر کرد.

تایید:سرلک

کد خبر: 738789

وب گردی

وب گردی