عضو هیات‌علمی واحد علوم‌وتحقیقات در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

دکتر توفیق الهویرنلو، استاد تمام و مدیرگروه ریاضی کاربردی واحد علوم و تحقیقات از سوی پایگاه تامسون رویترز، جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان در تمام رشته‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه تامسون رویترز یکی از معتبرترین مراجع علمی جهت ارزیابی محققان و مجلات تحقیقاتی بین‌المللی است که هرساله لیستی از برترین دانشمندان جهان را پس از ارزیابی‌های علمی و تحقیقاتی منتشر می‌کند.

دکتر توفیق الهویرنلو به دلیل بیشترین ارجاعات به بیشترین تعداد مقالات و همچنین فاکتورهای اختصاصی مربوط به مجلات علمی از سوی سایت تامسون رویترز به عنوان دانشمندان یک درصد برتر جهان معرفی شد.

دکتر توفیق الهویرنلو در این خصوص گفت: بر اساس پردازش‌های مختلفی که از سوی پایگاه تامسون رویترز انجام شده، از کشور ایران ٢٠٧ نفر در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار گرفته‎اند و در این ارزیابی نیز من جزو دانشمندان یک درصد قرار گرفته‎ام.

وی ادامه داد: توزیع دانشمندان در رشته‌های مختلف یکسان نیست و سهم حوزه ریاضیات 5 درصد از دانشمندان است که من از دانشگاه آزاد در حوزه ریاضیات تنها منتخب بودم.

دکتر توفیق الهویرنلو دارای بیش از ١٨٠ مقاله چاپ شده در مجلات بین‌المللی و مؤلف ٩ کتاب برای مقاطع ارشد و دکتری است. وی از سال ٢٠١٢ در زمینه کاری معادلات دیفرانسیل فازی از نظر پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس رتبه اول جهان را کسب کرده است.

وی در حال حاضر سردبیر سه مجله بین‌المللی معتبر بوده و عضو هیات تحریره بیش از ١٠ مجله بین‌المللی ISI است.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738814

وب گردی

وب گردی