برگزاری روز درختکاری با پاسداشت روز شهداء در واحد اهواز

هیات رئیسه، کارکنان، اساتید و دانشجویان واحد اهواز در مراسم روز درختکاری با غرس نهال مثمر در محوطه سبز دانشگاه شرکت و سنت پسندیده کاشت نهال را پاس داشتند. 

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که با حضور جمع کثیری از علاقمندان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد، بنا به توصیه و تاکید ریاست عالی دانشگاه مزین به روز شهداء نامگذاری و تعدادی از نهال ها در محوطه پیرامونی یادمان شهداء گمنام واحد اهواز غرس و آبیاری شدند.

دکتر شهرام لک نیز با غرس یک نهال در محوطه فضای سبز دانشگاه، این سنت پسندیده را یکی از یادگارهای انبیاء و اولیا خداوند متعال برشمرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حضرت آیت الله هاشمی (ره) همیشه بر کاشت و حفظ و صیانت از درخت و فضای سبز تاکید داشته اند و به همین دلیل رئیس محترم دانشگاه با صدور بخشنامه ای خوب و منطبق بر دین مبین اسلام واحدها را در ترویج و اقدام و عمل به این فریضه الهی توصیه نموده اند و بحمدالله امروز ما در تمام واحدهای دانشگاهی سرانه خوبی از بابت فضای سبز شاهدیم.

دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تاکید بر حفظ این سرمایه طبیعی، گره خوردن سرنوشت حیات بشر را منوط به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی دانست و اضافه کرد: اگر امروز شاهد پدیده هایی هستیم که زندگی را برای انسان و جانداران سخت کرده است، فقط بی توجهی و یا کم توجهی به حفظ این عنصر اصلی حیات یعنی درخت و در نهایت جنگلهاست.

لک راه حل برون رفت از گرفتاری استان و کشورمان در پدیده ریزگردها را در توسعه فضای سبز دانست و گفت: با ابلاغ سیاستهای پانزده گانه مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و برنامه های دولت کریمه و استفاده از آموزه های دینی می توان همانند سایر مشکلات بر این پدیده مضموم چیره شد.

گفتنی پیش از کاشت نهال حاضران با حضور در یامان شهدای گمنام واحد حضور یافته و با آرمانهای شهداء هشت سال دفاع تجدید میثاق کردند.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 738815

وب گردی

وب گردی