مشکل جدی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تامین خوابگاه‌های متاهلی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر به تمام دانشجویان مجردی که درخواست خوابگاه دارند خوابگاه تعلق می‌گیرد اما در حوزه متاهلین به دلیل ملاحظات خاص مشکلات جدی در تهیه خوابگاه وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرزین حلب‌چی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص برنامه‌های آینده این معاونت اظهار کرد: گروهی از برنامه‌هایی که در معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌شود همان برنامه‌هایی است که در مجموعه معاونت دانشجویی هر دانشگاهی وجود دارد و خدمات رفاهی، خوابگاهی، ورزشی و... را دربرمی گیرد و اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها طبیعتا مرتبط با منابع است و در این زمینه وقتی کشور محدودیت منابع مالی داشته و در مضیقه منابع باشد تا حدودی ما نیز تحت فشار قرار می گیریم.

وی ادامه داد: در زمینه خدمات دانشجویی به دنبال تصحیح و تسهیل فرآیندهای ارائه خدمت هستیم تا بتوانیم در فرآیند مشخص، خدمت رسانی به موقع را برای دانشجویان انجام دهیم چرا که در حال حاضر ارائه فرآیند برخی از امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهیم، با ذائقه دانشجویان هماهنگ نیست.

حلب‌چی افزود: معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دو سه ماهه منتهی به پایان سال تلاش کرده است از کمک گروه های دانشجویی، ‌شوراهای صنفی، دانشکده‌ها، تشکل‌ها، انجمن، بسیج و جهاد دانشگاهی استفاده کند تا بتواند فرآیند ارائه خدمات خود را متناسب با ذائقه دانشجویان اصلاح کند.

وی با بیان اینکه نوع دیگری از برنامه‌های معاونت دانشجویی برای آینده این است که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را از حالت تک بعدی خارج کند تصریح کرد: به نظر می رسد دانشجوها نسبت به دوره‌های گذشته، تک بعدی‌تر شده اند و صرفا درس می خوانند و در ابعاد دیگر اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و هنری وارد نمی‌شوند در حالیکه هدف دانشگاه ها این نیست که مخزنی از دانش و اطلاعات را تامین کنند و باید تمام ابعاد وجودی و شخصیتی دانشجویان را ارتقا دهد و به عبارت دیگر هدف ما این است که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به اینکه نخبه ترین و سرآمد ترین دانشجویان کشورهستند افرادی با پتانسیل های متعدد و ظرفیت های بالا نیز باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هدف این معاونت آشتی دادن دانشجویان با حوزه‌های فعالیت دانشجویی در ابعاد مختلف است گفت: در این زمینه هیچ اعمال سلیقه ای نخواهیم داشت و در حال حاضر نیاز سنجی دانشجویی را آغاز کرده ایم و تصمیم داریم دانشجویان را در این امر مهم، همراه کنیم.

ایجاد رسانه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

وی از ایجاد رسانه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد و افزود: به این وسیله دانشجویان می توانند اخبار دانشجویی را پیگیری کنند و به این ترتیب می توانیم خارج از حالت اداری مستقیما در تعامل با دانشجویان باشیم و در این زمینه به دنبال ایجاد کانون مشاورین جوان دانشجویی هستیم تا با تشکیل این کانون و مشارکت دانشجویان اتاق های فکری ایجاد شود تا بتوانیم از ظرفیت های دانشجویی به خوبی استفاده کنیم.

افزایش کیفیت غذای دانشگاه علوم پزشکی تهران در آینده

وی با بیان اینکه قیمت غذاها براساس دستورالعمل وزارت بهداشت اعمال می‌شود افزود: در حال حاضر طبق این دستور العمل ما می‌توانیم 10 درصد قیمت تمام شده را از دانشجویان بگیریم اما هزینه غذای دانشجویی در سال تحصیلی جاری افزایشی نخواهد داشت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: دانشگاه تهران یکی از دانشگاه هایی است که تلاش زیادی را برای حفظ کیفیت غذا با توجه به محدودیت های منابع، تحمل می‌کند اما با همه این مسائل تلاش داریم، کیفیت غذای دانشجویی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به دو منویی کردن غذای دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارکرد: این مساله نیاز به زیر ساخت‌هایی دارد چراکه سلف ها محدودیت هایی دارند و در حال حاضر محدودیت فضا زیاد است و ممکن است به دلیل مشکلات منابع دانشگاه این مساله کمی به تاخیر افتد چراکه زیر ساخت های آن فراهم نیست.

حلب چی گفت: در حال حاضر خانم های دانشجو درخواست غذای نیم پرس برای وعده غذایی شام را دارند که امیدواریم بتوانیم این فرصت را در آینده نزدیک فراهم کنیم و همچنین امکان فرصت بیشتر برای درخواست لغو غذایی که از طریق اتوماسیون رزرو می شود نیز در آینده فراهم خواهد شد که قطعا این اصلاح فرآیندها روی کیفیت غذاها در آینده تاثیر دارد.

مشکل جدی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تامین خوابگاه های متاهلی

وی ادامه داد: در حال حاضر 24 خوابگاه در سطح شهر داریم که حدودا 3000 دانشجو در آن ها تحت پوشش هستند در حالیکه بسیاری از ساختمان‌هایی که برای خوابگاه ها وجود دارد قدیمی و فرسوده هستند و در این راستا با وجود اینکه حداکثر تلاش خود را می کنیم گاها هزینه ها جوابگوی اهدافی که داریم نیست و باید فکرنو سازی و فضاهای جدید باشیم.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های بهبود وضعیت زیرساختی خوابگاه ها اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران یک خوابگاه متاهلین در کرج دارد که 2 بلوک آن قابل استفاده است و 64 خانواده را تحت پوشش قرار داده است که بدنبال آن هستیم، با تامین اعتبارات لازم، 2 بلوک دیگر را نیز تعمیرات اساسی کنیم.

حلب چی ادامه داد: در حال حاضر به تمام دانشجویان مجردی که درخواست خوابگاه می کنند خوابگاه تعلق می گیرد و فرآیند وضعیت اتوماسیون خوابگاه طوری است که ظرف 24 تا 48 ساعت متقاضیان تعیین تکلیف و مکان یابی می شوند اما در حوزه متاهلین به دلیل ملاحظات خاص مشکلات جدی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سرانه فضای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران به حد قابل قبولی رسیده و تقریبا در 95 درصد موارد سرانه فضای خوابگاهی بالاتر از 10 متر است که این سرانه موجود حتی در مقایسه با دانشگاه های بین المللی میزان خوبی است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738828

وب گردی

وب گردی