شاخص‌های بودجه‌بندی دانشگاه‌ها اعلام شد

معاون وزیر علوم از تحقق 86 درصد بودجه این وزارت خانه در سال جاری خبر داد و گفت: اگر طی هفته آینده مبلغ دیگری از بودجه وزارت علوم داده شود می توان گفت حدود 98 درصد بودجه این وزارت خانه در سال جاری تحقق یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد حسین امید با اعلام این مطلب با بیان اینکه بودجه سال 96 دانشگاه‌ها بر اساس مدل توزیع عملکرد انجام گرفت، اظهار کرد: در تقسیم بندی و اختصاص بودجه دانشگاه‌های وزارت علوم در سال 96 شاخص‌هایی نظیر نسبت دانشجو به استاد،‌ تعداد طرح‌های پژوهشی، میزان درآمدهای حاصل از طرح‌های پژوهشی نسبت به کل درآمدها، ارتباطات بین المللی و غیره یک مرحله ارتقاء پیدا می‌کند برای سال 97 شاخص های قوی تری از کیفیت ملاک تقسیم بندی بودجه قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت اداری و مالی وزارت علوم درخصوص بدهی‌های بازمانده از سال‌های قبل اظهار داشت: این امر از ابتدای دولت پیگیری شد تا کسری‌های به جا مانده از قبل از سال 92 که عمدتاً مربوط به تخصیص ناچیز سال 91 است جبران شود و خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در اواخر تابستان، دولت مصوب کرد هزار میلیارد تومان از محل اوراق صکوک به وزارتخانه پرداخت کند.

دکتر امید تصریح کرد: پیگیری انتشار اوراق صکوک در مراحل نهایی قرار دارد و قرار است 4000 میلیارد ریال نقدی باشد که 500 میلیارد ریال برای طرح‌های 50 درصد و بقیه برای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران جاری اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه درسال آینده بودجه دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های عملکردی خواهد بود، عنوان کرد: تثبیت این شیوه بودجه‌ریزی که مبتنی بر یک مدل علمی است، بزرگ‌ترین دستاورد مالی محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده 13 درصد رشد نسبت به سال 95 در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: افزایش 3 درصدی بودجه دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده به گونه‌ای است که میانگین رشد بودجه از 13 درصد به 16 درصد خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر این افزایش 3 درصدی، 47 میلیارد تومان نیزبه صورت متمرکز برای دانشگاه‌هایی که رشد زیر 16 درصد دارند اختصاص می یابد و به این ترتیب رشد میانگین به حدود 17 تا 18 درصد می‌رسد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 738836

وب گردی

وب گردی