۳۶درصد معتادان تحصیل کرده‌اند، ۵۸ درصد زیر ۳۴سال سن دارند

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۵۸ درصد معتادان کشور را افراد زیر ۳۴ تشکیل می‌دهند و این مساله، یک تهدید جدی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حمیدرضا صرامی در دومین اجلاس استانی نماز در گنبدکاووس با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اعتیاد بزرگترین منکر در جامعه است که نسل نوجوان و جوان ما را لای چرخ دنده های خود خرد می کند.

او افزود: ۶۴ درصد معتادان جامعه را متاهلین تشکیل می‌دهد که به معنای درگیری هفت میلیون نفر از اعضای خانواده‌ها با این معضل بزرگ اجتماعی است.

مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد گفت: دشمن، با اعتیاد و دیگر منکرات بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است، ۹.۳ درصد معتادان را بانوان و ۳۶ درصد معتادان را افراد دارای تحصیلات عالیه (بالاتر از فوق دیپلم) تشکیل می‌دهند.

صرامی گفت: امروز بسیاری از نوجوانان و جوانان براساس نگرش غلط و با هدف سرگرمی، غلبه بر استرس و رفع مشکلات به سمت اعتیاد می روند.

اوگفت: ۶۵ درصد همسر آزاری ها، ۶۵ درصد طلاق‌ها، ۴۰ درصد سرقت‌ها، ۳۰ درصد کودک آزاری‌ها، ۲۳ درصد نزاع‌ها، ۲۰ درصد جرایم منکراتی و ۱۰ درصد جرایم عمدی، به دلیل اعتیاد به مواد مخدر روی می دهد.

صرامی اضافه کرد: برای عبور از وضعیت موجود جامعه در زمینه آسیب های اجتماعی، باید به تقویت باورهای دینی و مذهبی و آموزش مهارت های زندگی اسلامی و آموزش والدین و آشنا کردن آنان با شیوه های تربیت فرزندان اقدام کرد.

این مقام مسئول در ستاد گفت: ۲۳.۶ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال جمعیت کشور مبتلا به یکی از اختلالات روانی مثل افسردگی، استرس و اضطراب و انواع آن هستند.

صرامی افزود: ۲۵۴ شبکه ماهواره ای توسط دشمنان اسلام با هدف تضعیف ریشه های فرهنگی و سنت های جامعه و کم رنگ کردن مذهب، برنامه های ضد اخلاقی پخش و ترویج منکرات می کنند.

اوبیان داشت: امروز جامعه با تهدید استراتژیک مواد مخدر مواجه است و علاوه بر آسیب های آن بر نسل نوجوان و جوان و خانواده های ما، سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور خسارت می زند.

صرامی در ادامه؛ تقویت خودکنترلی در نوجوانان و جوانان را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهم دانست و تصریح کرد: این عامل باید از دوره کودکی و نوجوانی به فرزندان آموزش داده شود و علاوه بر آن باید با بسیج عمومی، شیوه های نظارت عمومی را برای کاهش آسیب ها و جرائم در جامعه نهادینه کرد.

او گفت: ۶۰۰ نوع مواد روان گردان وارد جامعه جهانی شده است که باید مراقب آن بود.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 738881

وب گردی

وب گردی