ارائه نکات کلیدی هم‌اندیشی لایحه مدیریت شهری به مراکز تصمیم‌گیری

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در آیین افتتاح دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری ایران و هم‌اندیشی لایحه مدیریت شهری از ارائه نتایج و نکات کلیدی این هم‌اندیشی به مراکز تصمیم‌گیری و حوزه‌های درگیر در این لایحه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی به پیشینه تهیه لایحه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این لایحه ابتدا به صورت پیش‌نویس توسط مرکز مطالعات شهرداری تهران تدوین شد و در مرحله بعد در وزارت کشور کار جدی‌تری روی آن انجام شد و به کمیسیون کلانشهرها تقدیم شد.

وی افزود: در حقیقت این لایحه 5 مرحله خواهد داشت که در حال حاضر در مرحله سوم و در کمیسیون کلانشهرها قرار گرفته است. قطعا این لایحه در مرحله بعدی در هیات دولت تصویب و سپس در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: تلاش کرده‌ایم مجموعه مدیریت شهری، دولت، مجلس و اعضای شورای عالی استان‌ها را در این موضوع درگیر کنیم که بی‌تردید کاری سخت و پیچیده بود، اما همه حاضران در این هم‌اندیشی باید به این نکته توجه کنند که مخاطب ما نه مدیریت شهری فعلی و نه دولت امروز و دیروز است، بلکه تلاش می‌کنیم به طور تخصصی و در شش حوزه کاری تقسیم‌بندی شده به محتوای این لایحه بپردازیم و امیدوارم از طرح مصادیق که شائبه‌هایی را به همراه خواهد داشت پرهیز کنیم؛ چراکه در این هم‌اندیشی به دنبال بررسی محتوا هستیم و نمی‌خواهیم شائبه‌هایی ایجاد شود.

دنیامالی با بیان اینکه نتایج مهم و کلیدی استخراج شده از این هم‌اندیشی در اختیار مراکز تصمیم‌گیری در حوزه‌های درگیر در این لایحه قرار خواهد گرفت، افزود: 6 نشست تخصصی در این هم‌اندیشی برگزار خواهد شد و زوایای مختلف لایحه مدیریت شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738896

وب گردی

وب گردی