شروع طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۵ اسفندماه

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح نوزوزی پلیس راهور از 25 اسفندماه شروع و تا 14 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه همایش سراسری فرماندهای پلیس راهور سراسر کشور که امروز(دوشنبه) برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران گفت: همایش سالیانه روسای پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور امروز و فردا در تهران برگزار می‌شود و در این همایش عملکرد یک ساله پلیس راهور بررسی می‌شود، همچنین به بررسی برنامه‌های سال آینده می‌پردازیم و آن‌ها را به فرماند‌هان ابلاغ می‌کنیم تا سال آینده امنیت بیشتری داشته باشیم و تلفات رانندگی کاهش پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر در حال اجرای طرح زمستانی هستیم و پیش بینی می‌کنیم برف و باران تا سال آینده ادامه داشته باشد و رانندگی در این شرایط متفاوت است.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: اجرای طرح نوروز از ۲۵ اسفند شروع و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد و از دو ماه گذشته جلساتی با کمیته‌های مختلف به منظور بررسی ابعاد مختلف طرح داشتیم.

سردار مهری گفت: همچنین در ۲۴ اسفند رزمایش تمام نیروهای خدماتی با محوریت پلیس راهور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح نوروز ۹۶ امسال با توجه به افزایش تعداد یک میلیون و ۲۰۰ خودرو و ۴۸۰ هزار موتورسیکلت و یک میلیون و ۵۰۹ هزار نفر که تازه گواهی نامه گرفته اند به طور ویژه برگزار می‌شود و در نظر داریم از سایر بخش‌ها به کمک پلیس راهور بیاید و در استان‌های مسافر پذیر افزایش نیرو خواهیم داشت تا مردم سفر خوبی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در رابطه با خط قرمز‌های پلیس ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با هماهنگی دستگاه‌های مختلف و اطلاع رسانی صدا و سیما مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند و امیدواریم امسال هم همین گونه باشد. تعداد رانندگان متخلف کم است، اما باعث ایجاد ناامنی جاده‌ها می‌شوند.

سردار مومنی گفت: تعداد ۹۶۰ تن کشته در نوزوز سال گذشته داشتیم که در ۲۷ اسفند اوج حوداث را شاهد بودیم و بر این اساس برنامه‌ی امسال ما کنترل رانندگان متخلف است.

وی افزود: در کشور ۲۵ میلیون گواهی نامه فعال داریم. پلیس به دنبال کسانی است که تخلفات حادثه ساز دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما هم عامل خودرو و جاده و رفتار راننده را در تصادفات دخیل می‌دانیم و پلیس سهم هر کدام را تعیین کرده است و برای ایمن سازی خودرو‌ها برنامه داریم و تمام خودرو‌هایی که از پایانه‌ها خارج می‌شوند، کنترل شده و پلیس در سطح جاده‌ها خودروها را کنترل و نظارت می‌کند و اگر مردم تخلفی مشاهده کردند، می‌توانند با شماره ۱۱۰۱۲۰ به پلیس اطلاع دهند.

سردار مومنی گفت: ما تشدید بازرسی‌های محسوس و نامحسوس را در طرح نوروزی داریم ، امیدواریم در ایام نوروز کاهش تلفات را شاهد باشیم.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738900

وب گردی

وب گردی