بازدید کارگروه کشاورزی خراسان‌رضوی از دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از بازدید کارگروه کشاورزی استان خراسان‌رضوی از امکانات و پتانسیل‌های کشاورزی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدرضا سعیدی‌اصل با اشاره به حضور دبیر و اعضای کارگروه کشاورزی استان خراسان‌رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: فضاهای گلخانه‌ای، مزارع زیر کشت و فعالیت‌های کشاورزی واحد سبزوار توسط این اعضا بازدید شد.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار علاوه بر داشتن کارشناسان و اعضای هیئت‌علمی تمام‌وقت متخصص و مجرب، از فضاهای آموزشی متعدد در زمینه‌ی کشاورزی و زراعت نیز بهره می‌برد گفت: این دانشگاه با وجود آزمایشگاه‌های تحقیقات زراعت، تحقیقات بیوتکنولوژی، گیاه‌شناسی، صنایع غذایی، میکروبیولوژی و چندین آزمایشگاه دیگر، توانایی تجاری‌سازی کشت بافت گیاهان دارویی، زینتی و باغی و سپس انتقال آن به گلخانه‌های دانشگاه به‌منظور انطباق‌پذیری با محیط و توزیع در بازار نیاز را دارد.

سعیدی‌اصل با اشاره به وجود پتانسیل‌هایی همچون فضاهای گلخانه‌ای، زمین‌های زراعی و چاه آب مستقل، گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی دانشجو در رشته‌های زراعت و بیوتکنولوژی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری واحد سبزوار مشغول به تحصیل هستند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/ انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 738905

وب گردی

وب گردی