بزرگداشت محمدرضا شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث در واحد مشهد

بزرگداشت محمدرضا شفیعی کدکنی در واحد مشهد برگزار می شود.

امیر رجایی، دبیر کانون ادبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، درباره برنامه هایی که در کانون ادبی این واحد دانشگاهی در سال 96 دنبال می شود، به ایسکانیوز، گفت: در سال 96 کارگاه آموزش مکاتب ادبی و هرمنوتیک شعر زیر نظر شاعر مشهدی مهدی آخرتی طی 5 جلسه برگزار می شود که این کارگاه در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار می شود.

او ادامه داد: از دیگر برنامه های این کانون برگزاری بزرگداشت محمدرضا شفیعی کدکنی در اردیبهشت ماه امسال است و همچنین برگزاری جلسات نقد شعر هفتگی در روزهای شنبه (در ادامه جلسات سال 94 و 95)با حضور شاعران و بزرگان و استادان ادبیات خراسان رضوی از برنامه هایی است که کانون ادبی واحد مشهد برای برگزاری آنها برنامه ریزی کرده است.

رجایی افزود: اولین شماره نشریه «تمنوس» هم بهار امسال منتشر می شود علاوه بر آن برگزاری جشنواره شعر با عنوان «هر کجا مرز کشیدند شما پل بزنید» با حضور کارشناسان و شاعرانی از ایران، افغانستان، تاجیکستان و هند برگزار می شود.
دبیر کانون ادبی واحد مشهد درباره برنامه های این واحد در ماه های دیگر سال، گفت: جشنواره شعر «تمنوس» سوم اسفند برگزار خواهد شد اما پیش از آن جشنواره شعر رضوی دانشگاهیان ایران، پاییز امسال در مشهد برگزار می شود.
او ادامه داد: علاوه بر بزرگداشت محمدرضا شفیعی کدکنی، بزرگداشت مهدی اخوان ثالث هم در دستور کار این کانون قرار دارد و قصد داریم از این پس برای افتخارات کشورمان که هنوز در قید حیات قرار دارند نیز بزرگداشت هایی برگزار کنیم.
رجایی در پایان، گفت: شب شعر هایی که کانون ادبی واحد مشهد برگزار می کند با رویکرد شناخت و تشویق استعداد های ادبی در بین دانشجویان برگزار می شود و استعداد های برتر پس از پایان جشنواره و شب شعر ها برای پیشرفت به کارگاه ها و جلسات نقد شعر راهنمایی می شوند و آثار شان برای تشویق در نشریات دانشجویی چاپ خواهد شد.
خبرنگار: رضایی/ تایید: سلیمی
501

کد خبر: 738935

وب گردی

وب گردی