هنر می تواند جامعه را درقبال محیط زیست حساس و مسئول کند

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هویت یک جامعه با فرهنگ و هنر آن شناخته می شود، گفت: اگر قبول داشته باشیم که حفظ محیط زیست یک جنبه از شخصیت جامعه را تشکیل می دهد، پس باید بپذیریم محیط زیست با فرهنگ آن جامعه رشد می کند و تعادل بخش هویت جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،ضیاء الدین الماسی مدیرکل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، با تاکید بر اینکه عرصه هنر نه فقط سینما و تئاتر بلکه موسیقی، شعر، نقاشی و بسیاری هنرهای دیگر را نیز در برمی گیرد،گفت: هنر بالندگی و پویایی جامعه را حمایت می کند.

وی تصریح کرد: هویت یک جامعه با فرهنگ و هنر آن شناخته می شود، بنابراین اگر قبول داشته باشیم که حفظ محیط زیست یک جنبه از شخصیت جامعه را شامل می شود، پس باید بپذیریم محیط زیست با فرهنگ آن جامعه رشد می کند و تعادل بخش هویت جامعه است و باید هر دو را تقویت می کردیم.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، هنر و محیط زیست را وام گیرنده از هم دانست و گفت: هم محیط زیست حاوی مضمون هایی است که هنر از آن وام بگیرد و به خلق شعر، نقاشی و موسیقی و فیلم بپردازد و بالندگی هنری را به دنبال داشته باشد و هم هنر می تواند به حفظ محیط زیست و رشد آموزش و آگاهی هایی در این زمینه کمک کند و جامعه به یک جامعه مسئول در قبال محیط زیست تبدیل شود.

الماسی با دعوت هنرمندان برای اعتلای فرهنگ محیط زیستی کشور برگزاری جشنواره نفس های شهر را گامی برای همگرایی بیشتر محیط زیست و هنر عنوان کرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 738936

وب گردی

وب گردی