آمادگی کامل پلیس برای تعطیلات نوروزی

جانشین فرمانده ناجا از کاهش سه درصدی تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: در سال‌جاری350 نفر نسبت به سال گذشته کمتر در حوادث جاده‌ای کشته شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز،سردار اسکندر مومنی در همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که صبح امروز با حضور وزیر کشور در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: امسال تعداد کشته‌های حوادث رانندگی از 28 هزار نفر در سال 85، به حدود 16 هزار نفر رسید که اگر با تعداد ورود خودرو مقایسه شود، میزان تلفات کمتر است. امسال بیش از سه درصد تلفات جاده‌ای کاهش یافته و حدود 350 نفر نسبت به سال گذشته کمتر کشته شدند.
مومنی با اشاره به شماره گذاری 400 هزار موتورسیکلت تاکنون، گفت: از ابتدای ورود خودرو به کشور تا سال 80 حدود چهار میلیون خودرو در کشور وجود داشت در سال 85 تعداد خودروها به هفت میلیون رسید و اکنون حدود 19 میلیون خودرو شماره گذاری شده است. امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار خودرو شماره‌گذاری شد که در عرض سه سال گذشته به اندازه ابتدای تاریخ ورود خودرو تا سال 80 خودرو شماره گذاری شده و در 10 سال به بیش از دو برابر رسید.
جانشین فرمانده ناجا گفت: در سال 85 قریب به 28 هزار نفر در جاده‌ها کشته می شدند، در حالی که در دنیا بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در سال کشته شدند.
وی با اشاره به طرح زمستانی و همچنین آغاز طرح نوروزی گفت: در نوروز مردم بیش از یک بار به سفرمی روند و آمارهای 10 سال گذشته نشان می دهد هر سال درصدی افزایش در سفرهای نوروزی داشتیم براین اساس در حوزه انتظامی و ترافیکی نیروی انتظامی ماموریت دارد و پلیس آمادگی کامل برای آغاز تعطیلات نوروزی دارد تا با برقراری نظم و امنیت تردد شهروندان تسهیل شود.
براساس این گزارش، در این مراسم از فرماندهی راهور استان های خراسان رضوی، مازندران و ایلام بخاطر کاهش تلفات حوادث رانندگی تجلیل شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 738946

وب گردی

وب گردی