بررسی راه‌های تقویت اتحادیه اروپا در مواجه با بریگزیت

سران چهار اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا قرار است امروز (دوشنبه) نشستی را در کاخ ورسای فرانسه به منظور بررسی راه‌های تقویت اتحادیه اروپا در مواجه با بریگزیت و ظهور پوپولیسم برگزار کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است در این نشست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه که از کشورهایشان به عنوان "موتور اتحادیه اروپا" یاد می‌شود به همراه ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا و پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا حضور یابند.

یک دیپلمات فرانسوی که نامش را فاش نکرد، گفت: موضوع این نشست تلاش برای افزایش نیروی سیاسی این چهار کشور است.

این نشست همچنین قرار است در تدارک برای جشن‌های ۲۵ مارس به مناسبت شصتمین سالگرد "معاهده رم" که پایه‌گذار اتحادیه اروپا بوده برگزار شود.

این در حالی است که در ماه جاری میلادی قرار است انتخابات پارلمانی در هلند برگزار شود و پس از آن نیز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه‌های آوریل و مه برگزار خواهد شد.

آلمان نیز در ماه سپتامبر آینده شاهد انتخابات پارلمانی خواهد بود.

بسیاری از نظرسنجی‌ها پیش بینی می‌کنند که در انتخابات فرانسه کاندیدای راست افراطی یعنی مارین لوپن وارد دور دوم انتخابات شود.

همچنین در هلند انتظار عملکرد قدرتمند حزب راست افراطی آزادی متعلق به گرت ویلدرز وجود دارد.

مرکل نیز با فشار فزاینده حزب پوپولیست آلترناتیو برای آلمان روبرو است.

برلین و پاریس می‌گویند، چالش‌های بریگزیت بعد از بحران منطقه یورو به همراه مهاجرت و جنگ اوکراین باعث افزایش فوریت تقویت اتحادیه اروپا شده‌اند.

با این حال گفته شده که قرار نیست بعد از نشست ورسای که با یک شام کاری همراه خواهد بود یک پروژه قطعی درباره آینده اتحادیه اروپا بعد از بریگزیت ارائه شود.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738947

وب گردی

وب گردی