هشدار واشنگتن به انصارالله درباره هرگونه اقدام در باب‌المندب

دفتر اطلاعات دریایی کشتی‌های تجاری آمریکا نسبت به هرگونه هدف قرار دادن کشتی‌ها در تنگه باب المندب در نزدیکی ورودی بندر المخا هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه العربیه، دفتر اطلاعات دریایی کشتی‌های تجاری آمریکا به انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن نسبت به کار گذاشتن بمب و حمله به کشتی‌ها در این تنگه هشدار داد و اعلام کرد که این گونه اقدامات طرف‌های تاثیرگذار دیگر را وامی‌دارد تا مداخله کنند.

در گزارش دفتر اطلاعات دریایی کشتی‌های تجاری آمریکا آمده است که نیروی دریایی آمریکا الزاما نقش رهبری را در هرگونه تلاشی با هدف حمایت از آزادی عبور و مرور کشتی‌ها برعهده خواهد داشت.

تنگه باب المندب که عرض آن به ۲۵ کیلومتر می‌رسد، اهمیت بسیاری در حمل و نقل‌های دریایی دارد چراکه از طریق آن کشتی‌های تجاری از خلیج عدن به دریای سرخ رفته و سپس از آنجا به کانال سوئز و دریای مدیترانه می‌روند.

از این تنگه روزانه بیش از ۶۰ کشتی تجاری عبور می‌کنند و همچنین روزانه سه میلیون و۳۰۰۰ بشکه نفت از آنجا انتقال داده می‌شود.

این هشدار آمریکا اشاره به این امر دارد که بستن چنین گذرگاه آبی می‌تواند به افزایش زیاد هزینه‌های کلی انرژی و قیمت‌های جهانی نفت بیانجامد.

نیروهای یمنی در ماه گذشته میلادی یک ناو پشتیبانی عربستان و قبل از آن یک کشتی اماراتی و در اکتبر ۲۰۱۶ نیز کشتی‌های گشتی نیروی دریایی آمریکا را هدف قرار دادند.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738952

وب گردی

وب گردی