یک زن روس به اتهام همدستی در ترور سفیر روسیه در ترکیه دستگیر شد

یک زن تبعه کشور روسیه روز دوشنبه به اتهام همدستی در ترور آندری گنادی اوویچ کارلوف سفیر روسیه در آنکارا بازداشت شد.

به گزارش ایسکانیوز 'مولود مرت آلتین تاش' مامور نیروی ضربتی پلیس شامگاه 29 آذرماه آندری گنادی اوویچ کارلوف سفیر روسیه در آنکارا را با شلیک 11 گلوله اسلحه کمری کشت و خود وی نیز در محل جنایت در درگیری با ماموران پلیس کشته شد.
پس از این جنایت، پنج نفر از جمله پدر، مادر، خواهر و دو نفر از بستگان وی نیز برای بررسی موضوع ترور دستگیر شدند و پلیس تحقیقات وسیعی را برای بررسی علت جنایت آغاز کرد.
پلیس ترکیه در نهایت این مامور پلیس را به عضویت در گروه 'فتو' متهم کرده و وی را از وابستگان فتح الله گولن اعلام کرد.
پلیس ترکیه گروه 'فتو' را محرک وی به ترور عنوان و اعلام کرد که همه ارتباطات آلتین تاش از جمله تماس های وی در فضای مجازی و مکالمات تلفنی اش بررسی خواهد شد.
بنا به اعلام پلیس ترکیه، در بررسی های کارشناسی معلوم شد که ایکاترینا.بی زن 33 ساله روس تبار دستگیر شده که متهم به روسپی گری و تشکیل شبکه فساد اخلاقی نیز می باشد، در ماه نوامبر(آبان ماه) ارتباطاتی با عامل این ترور داشته است.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه، متهم دستگیر شده در اواخر آبان ماه از طریق شبکه واتساپ و تماس تلفنی با پلیس عامل این جنایت در ارتباط بوده است.
زن متهم دستگیر شده روس تبار، برای بررسی بیشتر موضوع تحویل مراجع قضایی آنکارا شده است.
به گزارش ایرنا، آلتین تاش در اقدام تروریستی علیه کارلوف، با ورود به سالن هنرهای معاصر ترکیه در منطقه چانکایا که سفیر روسیه در آیین گشایش یک نمایشگاه عکس در آن حضور یافته بود، وی را از ناحیه سر هدف گرفت.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 738957

وب گردی

وب گردی