جمالی: مجلس تمام سعی و تلاش خود را  برای برداشتن موانع از پیش پای دولت گذاشت

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاشها شد تا تنش زدایی ها در کشور کاهش یابد گفت: مجلس در تعامل با دولت تمام سعی و تلاش خود را گذاشت تا همه موانع بردارد.

محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به عملکرد دولت یازدهم تا کنون گفت: تعامل دولت تدبیر و امید با خانه ملت به نسبت دولت های پیشین بسیار قوی تر و پر سود تر بوده است چرا که این تعامل باعث پیشرفت در امور اجرایی و قانون گذاری خواهد شد.

وی افزود: ما هم به نسبت حداکثر هماهنگی را با دولت وقت داشتیم اما این تعامل مانع از آن نبود که تذکر ندهیم، تحقیق و تفحص نداشته باشیم و مانع از این نبود که حتی با خود رئیس جمهور تذکرات کتبی و شفاهی صورت نگیرد چرا که مجلس وظایف نظارتی خود را باید به طور جدی پیگیر باشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان داشت : مجلس حسب وظیفه ای که دارد و آن مطالبه حقوق مردم کشور است از ابزارهای خودش استفاده می کند و چند بار هم بحث استیضاح وزرا در این دولت را داشته است و حتی ممکن است تا پایان دوره ریاست جمهوری چند مورد دیگر مطرح شود.

جمالی در ادامه در خصوص طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم خاطر نشان کرد: طرح این موضوع تا زمانی که اعلام وصول نشود حالت رسمی ندارد ضمن اینکه 70 نفر از نمایندگان با هدف شفاف سازی و ارائه توضیحات در خصوص ضعف عملکرد در این حوزه وزارتی موضوع طرح استیضاح وزیر کشور را امضا کردند.

وی در پایان تصریح کرد: ما درعین حال در بحث بودجه تقریبا سعی کردیم که شرایط دولت را کامل درک کنیم و تعامل خوبی در این خصوص صورت گرفت و در شرایط حساس سعی کردیم یک هماهنگی به وجود بیاوریم که مردم متضرر نشوند.

گفتنی است بحران‌ پلاسکو، افزایش آسیب‌های اجتماعی، ناتوانی وزارت کشور در اجرای صحیح قانون احزاب، ضعف اساسی این وزارت در برقراری امنیت اجتماعی، توسعه نیافتگی سیاسی، عدم نظارت صحیح بر عملکرد شهرداری‌ها و بروز برخی مشکلات مالی در سازمان همیاری، تعامل نامناسب برخی استانداران و فرمانداران با نمایندگان ‌مجلس و... بود که همگی این محورهای مورد تاکید در استیضاح رحمانی فضلی عنوان شده است.

خبرنگار:علی درخشان/ تایید کننده:سرلک

کد خبر: 738966

وب گردی

وب گردی