وزارت صنعت و معدن به سند امایش سرزمینی در توسعه صنایع توجه کند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست گذاری‌های مقطعی در دولت ها برای کشور باعث بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد گفت: وزارت صنعت و معدن به سند آمایش سرزمینی در توسعه صنایع توجه کند.

امیر خجسته عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان این مطلب افزود: اگر از گذشته به سند آمایش سرزمینی در کشور توجه می شد علاوه بر تعادل و توازن در سرمایه گذاری و تراکم جمعیت، بسیاری از مشکلات کنونی رفع می شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد : آمایش سرزمین علمی برای شناخت توانمندی های توسعه با در نظر گرفتن قابلیت های مکانی و با هدف ایجاد عدالت جغرافیایی است و متاسفانه در کشور ما وجه گم شده توسعه صنعت، گردشگری، کشاورزی است.

وی در ادامه گفت: تدوین و یا به روز رسانی طرح آمایش سرزمین باید تبدیل به دستور کار ملی نظام شود و منحصر به دولت ها نباشد که دستخوش سلایق برای اجرایی شدن و یا نشدن آن باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: تحقق کلی این موضوع یکی از بخش های بسیار مهم است که باید در سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری خارجی نسبت به این طرح توجه جدی شود، به طور مثال وزارت صنعت و معدن برای مکانیابی پروژه هایی مانند پتروشیمی باید به آمایش سرزمین توجه کند و وجود زیرساخت ها، اقلیم و راه های ارتباطی، دسترسی به مواد اولیه و صدها موارد دیگر را در نظر بگیرد.

خجسته در پایان اظهار داشت: عدم توجه به توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیای کلیه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در پهنه کشور نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی باعث اختلاف های طبقاتی در رفاه اجتماعی مردم استان های مختلف شده و به طور مثال حوزه انتخابیه من و استان همدان را از حیث وجود صنایع مادر تخصصی و بزرگ بی بهره گذاشته است.

خبرنگار:علی درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 738974

وب گردی

وب گردی