برانکو: با این برد یک قدم بزرگ به سمت قهرمانی برداشتیم/دروازه بان نفت با کم تجربگی اخراج شد

سرمربی پرسپولیس گفت: آنهایی که درباره رضاییان تصمیم می گیرند، حواس شان به شیشه شکسته باشد!

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس در خصوص بازی دیروز گفت: خیلی خوشحالم. دوباره بازیکنام من را مسرور کردند و در کنار این هواداران پرشور با استحقاق کامل بردیم. دیروز به آنها گفتم به این بازی خیلی اهمیت می‌دهم چون نفت تیم خوبی است و از طرفی هم فینالیست جام حذفی است.

برانکو گفت: نفت تیم باتجربه‌ای است و 2 بازیکن جدید به نام‌های تیموریان و شهباززاده را به خدمت گرفتند اما دلیل سومی که از بازیکنانم رضایت دارم این است که همیشه بازگشت از آسیا به لیگ برتر سخت است و معمولا بحرانی می‌شود. دیدید که چطور استقلال و ذوب‌آهن به سختی افتادند و استقلال خوزستان هم به سختی برد و معمولا برگشتن به این رقابت‌ها دشوار است.

وی گفت: 4-5 مصدوم و محروم داشتیم با این حال از روش بازی بازیکنانم راضی بودم و به آنها تبریک می‌گویم. نیاز نیست دروغ بگوییم اما با این برد یک قدم بزرگ به سمت قهرمانی برداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه پرسپولیس نیمکت قوی‌ ندارد اما دیروز بازیکنان ذخیره هم خوب بازی کردند، گفت: طبیعی است من در مورد تک تک بازیکنانم صحبت نمی‌کنم اما این بازی برای کرمی و نریمان‌جهان ساده نبود. از نحوه بازی آنها راضی هستم و این دو بازیکن نشان دادند می‌توانند مورد توجه قرار گرفته و از لحاظ تاکتیکی زیبا بازی کنند.

برانکو در خصوص دیدار آینده تیمش با استقلال خوزستان گفت: این بازی برای ما بسیار مهم است. استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان استارت بسیار خوبی داشت و دو برد مهم به دست آورد مخصوصا مقابل الجزیره در ابوظبی که نشان داد کیفیت خوبی دارد. هر چند یک مدت آنها نتیجه نگرفتند ولی در ادامه کارشان را خوب پیش بردند. آنها رحیم زهیوی را از دست دادند ولی به جایش نانگ را گرفته‌اند و جایش را پر کرده‌اند.

یکی از خبرنگاران گفت: در 3 ماه ابتدایی فصل سؤال تمام رسانه‌ها از شما رامین رضائیان بود و حالا دوباره آن سؤال‌ها آغاز شده است. این در حالی است که رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس (جعفر کاشانی) گفته که رامین باید برگردد و حالا نظر شما چیست که برانکو پاسخ داد: قبل از هر چیز بگویم که تصمیم باشگاه چیست چون هنوز فرصت نکردم با آنها صحبت کنم. هنوز هم تصمیم نهایی اعلام نشده و فکر می‌کنم این هفته همه چیز مشخص شود. ولی به نظرم اگر این سؤالات را از باشگاه بپرسید شاید پاسخ بهتری بگیرید اما از طرفی باید پذیرفت که بازیکنان به نوعی اموال باشگاه به حساب می‌آیند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر باشگاه بگوید رضائیان با یک جریمه نقدی به تمرینات برگردد شما می‌پذیرید، گفت: روی حدس و گمان و اگر و اما نمی‌شود اظهار نظر کرد. باید منتظر ماند و دید باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد و بعد در موردش صحبت کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه چند سال پیش مشابه این اتفاق در مورد شیث رضایی رخ داد و علی دایی او را اخراج کرد و اتفاقا جعفر کاشانی همان زمان عضو هیأت مدیره پرسپولیس بود و هر روز ادعا می‌کرد رضایی باید به تمرینات برگردد، اینگونه واکنش نشان داد و گفت: طبیعی است در این گونه موارد مدیرعامل باشگاه تصمیم نهایی را بگیرد و حالا خواهیم دید او چه تصمیمی خواهد گرفت.

خبرنگاری گفت: به نظر می‌رسد رامین رضائیان دیگر آن کارایی لازم را برای پرسپولیس ندارد و ظاهرا شما هم به این جمع‌بندی رسیده‌اید که برانکو جواب داد: حق با شماست. یک کاغذی پاره شده و حالا فرض کنید آن کاغذ را بچسبانید. قبول کنید که آن کاغذ کارایی لازم را ندارد. بنابراین من توصیه می‌کنم آنها که در تصمیمات دخیل هستند حواس‌شان به شیشه شکسته‌ای که پشت سرشان قرار می‌گیرد و از خود تصمیمی باقی می‌گذارد، باشد.

برانکو در مورد اینکه برنامه شما برای فصل آینده چیست، گفت: طبیعی است که ما در ابتدای فصل بودیم و تلاش‌مان را انجام دادیم. اهداف‌مان روشن بود و حالا هم پرسپولیس باز هم باید به دنبال برنامه و پیروزی‌های پیاپی باشد اما این تنها کافی نیست. ما باید بازی‌های زیباتر ارائه دهیم و همانطور که ابتدای فصل وعده دادیم زیبا بازی می‌کنیم هواداران بعداز گذشت چند هفته به این موضوع رسیدند. حالا هم برای آینده چنین برنامه‌ای داریم اگرچه این کار راحت نیست.

وی افزود: یک سال دیگر قرارداد دارم و اینکه چه می‌شود را نمی‌دانم. در حال حاضر مسئله اصلی برای‌مان کسب قهرمانی و هدف بعدی ما راهیابی به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا و در نهایت رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی است. این اهدافی است که فعلا دنبال می‌کنیم و آنها را پنهان نمی‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد عملکرد خوب صادق محرمی و اینکه هواداران از بازی او راضی هستند، خاطرنشان کرد: از این مسئله بسیار خوشحالم که هواداران ما اینقدر فهیم هستند و به من اطمینان دارند. مهمترین مسئله بازیکنان هستند چرا که آنها در زمین حضور پیدا می‌کنند. شما به سالن وزنه بروید می‌بینید بازیکنان ما با چه انگیزه‌ای تمرین می‌کنند و انگار دیروز بازی نکردند. مهم این است که هواداران مربی تیم را قبول دارند و اینکه صادق محرمی با 20 سال سن خوب بازی می‌کند باعث خوشحالی ما می‌شود. محرمی در کنار علیپور که 21 سال سن دارد عملکرد خوبی دارند. این نفرات چند وقت دیگر مثل فرشاد احمدزاده، محمد انصاری، محسن مسلمان،‌کمال کامیابی‌نیا، سروش رفیعی و .. به بهترین سن خود می‌رسند. در کنار این نفرات، نفراتی مثل سیدجلال حسینی، وحید امیری و حسین ماهینی را داریم که به رشد کامل رسیدند.

برانکو در پاسخ به این سؤال که بازیکنان استقلال در اعتراض مشکلات مالی اعتصاب کرده‌اند و آیا این وضعیت بد مالی برای آنها هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله مربوط به باشگاه است و انتظار داریم همانطور که به ما قول دادند قبل از تعطیلات نوروز به بازیکنان پولی پرداخت شود. بازیکنان تا به الان خیلی صبور بودند و با تمام مسائل کنار آمدند. می‌دانیم طاهری چقدر تلاش می‌کند تا شرایط مالی تیم بهبود پیدا کند.

وی در رابطه با عملکرد خوب صادق محرمی در لیگ قهرمانان آسیا و اینکه آیا ممکن است با توجه به حضور نفرات هم‌پست این بازیکن نیمکت‌نشین شود، عنوان کرد:هیچ کسی محرمی را عوض نمی‌کند. او بازیکن فیکس ما است و در بازی‌هایی که به میدان رفته عملکرد خوبی داشته است. او در آسیا عالی ظاهر شده و در لیگ هم بازی به بازی بهتر می‌شود. البته یک مسئله را فراموش نکنید محرمی بسیار جوان است و او گاهی بالا و پایین خواهد داشت. این اتفاق برای هر جوانی می‌افتد. بازیکنان جوان همیشه یک خط را دنبال نمی‌کنند و گاهی بالا و پایین دارند. ما به این بازیکن اعتماد داریم و می‌دانیم روز به روز بهتر خواهد شد. او فضای بسیاری برای پیشرفت دارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه تیمش چه زمانی قهرمان می‌شود، عنوان کرد: 7 هفته دیگر باقی مانده و ما امتیازات بالایی داریم.با چند پیروزی دیگر می‌توانیم از لحاظ تئوری هم به قهرمانی پیش از موعد برسیم. فعلا هدف ما خوب بازی کردن است. اعتماد به نفس بسیار بالایی داریم و همینطور کارمان را ادامه می‌دهیم. به بازیکنانم به خاطر تلاشی که می‌کنند تبریک می‌گویم.

وی یادآور شد: می‌خواستم به نکته‌ای اشاره کنم ما تنها تیمی هستیم که بازیکن خارجی نداریم البته این مسله را در شرایطی می‌گویم که رادوشوویچ روی نیمکت حضور دارد و دروازه‌بان ما است.

برانکو در مورد اینکه قرار است باشگاه‌های بدهکار دیگر بازیکن خارجی جذب نکنند، عنوان کرد: این مسئله را نشنیده‌ام و از چند و چون آن باخبر نیستم ولی می‌دانم هر قانونی که وضع می‌شود هدفش تنظیم امور است و همه چیز شفاف خواهد بود پس ما به هر قانونی احترام می‌گذاریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد بحث‌هایی که در فضای مجازی مطرح شده و برخی استقلالی‌ها گفتند در بازی نفت و پرسپولیس تبانی شده و دروازه‌بان این تیم مخصوصا اخراج شده و علی دایی هم عمدا ایمان مبعلی را تعویض کرده است،‌گفت:‌افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند باید خجالت بکشند. آنها به شخص بزرگی مثل علی دایی تهمت می‌زنند و در ایران همه می‌دانند او چه بازیکن بزرگی بوده و اکنون چه مربی بزرگی است. او در دنیا بیش از هر کسی کسب پیروزی را دوست دارد.این مشکل من نیست که چرا استقلال نتوانسته سیاه‌جامگان را ببرد و یک امتیاز با پنالتی به دست آوردند که مشکل داشته است. متاسفم که آنها دایی را توهین و تحقیر می‌کنند و می‌خواهند برد ما را کم‌ارزش جلوه دهند. آن کارت قرمز حاصل کم‌تجربگی دروازه‌بان نفت بود. او اگر توپ را با دست نمی‌زد علیپور برای پرسپولیس گلزنی می‌کرد. به همین خاطر است هر تیم 3 دروازه بان در تیم خود جای می‌دهد که اگر فردی محروم یا مصدوم شد، دروزاه‌بان دیگری وارد زمین شود. همه می‌دانیم علی دایی چه افتخاراتی دارد و به چه عناوینی در جهان رسیده و آنوقت می‌خواهند چنین آدم بزرگی را مسئله‌دار کنند.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده:آرش محمدی

602

کد خبر: 738986

وب گردی

وب گردی