وزیر بهداشت:  خراسان‌جنوبی نیازمند خدمات ویژه در حوزه بهداشت و درمان است

وزیر بهداشت گفت: باید خدمات ویژه‌تری در بخش بهداشت و درمان برای استان‌های محروم از جمله خراسان‌جنوبی دیده شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی، در مراسم افتتاح بیمارستان رازی از سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی در اوایل سال ‌آینده خبر داد و گفت: این سفر که قرار بود اواخر امسال انجام شود به دلیل تراکم سفرهای خارجی رئیس جمهور، به اوایل سال ‌آینده موکول شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد مردم این استان پرونده الکترونیک سلامت دارند، افزود: در حال‌حاضر در استان، درمان سکته‌های حاد مغزی انجام می‌شود که کاری بی‌نظیر در کشور است. در خراسان‌جنوبی در راه‌اندازی رشته‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و در راستای بین‌الملل سازی این دانشگاه کارهای خوبی انجام شده است‌.

هاشمی با بیان اینکه باید خدمات ویژه‌تری برای استان محروم خراسان‌جنوبی دیده شود، گفت: شهرستان نهبندان نیاز به توجه بیشتر در بخش بهداشت و درمان دارد.

وی، از راه‌اندازی دانشکده پرستاری و خوابگاه 300 نفره در استان خبرداد و گفت: 50 درصد خدمات انجام شده در طی سال‌های گذشته، در طول دو سال طرح تحول سلامت در این استان انجام شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هزینه باید ابتدا خرج پیشگیری شود بعد به درمان بپردازیم، خاطر نشان کرد: مراکز و پایگاه‌های پزشکی خراسان‌جنوبی نیز تا شهریور 96 تکمیل خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۴۸ دستگاه آمبولانس در استان توزیع شده است، یادآورشد: طی دو سال اخیر بیمارستان‌های ۳۲ تخت خوابی سرایان، حاجی آباد، درمیان و سربیشه که در دولت قبل عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده بود، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت، در مراسم افتتاح بیمارستان رازی بیرجند این مرکز را جزء بزرگترین بیمارستان‌های کشور عنوان کرد.

هاشمی در حاشیه افتتاح بیمارستان رازی بیرجند، اظهارکرد: این بیمارستان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های کشور است.

وی افزود: آنچه در نگاه مردم نمود پیدا می‌کند دانش و مهارت کادر پزشکی است. دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دانشگاه‌های خوب و قدیمی است که کادر مجرب و باسابقه‌ای دارد.

هاشمی افزود: اتاق عمل به عنوان قلب بیمارستان محسوب می‌شود و این اتاق در بیمارستان رازی بسیار مجهز است. احداث این نوع بیمارستان در این استان با توجه به امکانات قابل تصور نبود.

همچنین، مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی ایران مهر که از سال 90 آغاز شده، با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسیده است.

یک طبقه از این مرکز در زیرزمین ملکی دانشگاه علوم پزشکی مستقر است و طبق اعلام مسوولان 125 میلیارد ریال برای احداث این مرکز و 75 میلیارد ریال برای تجهیزات هزینه شده که از این میزان 90 درصد توسط خیرین و 10 درصد توسط دانشگاه اختصاص یافته است.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 738999

وب گردی

وب گردی