آمادگی وزارت کشور برای رای‌گیری الکترونیک در 10 هزار شعبه

رئیس فناوری اطلاعات انتخابات وزارت کشور از آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری الکترونیکی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 10 هزار شعبه در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر شجاعان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تبیین پیگیری های لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به طور الکترونیک گفت: همه مستندات خود را به شورای نگهبان ارائه و درخصوص احراز هویت الکترونیکی رأی دهندگان در روز انتخابات تأییدیه این شورا را دریافت کرده ایم.

وی افزود: برای دریافت رأی به طور الکترونیکی تجهیزاتی را تهیه و سه سناریو به شورای نگهبان ارائه کرده ایم و منتظر پاسخ این شورا هستیم.

شجاعان گفت: براساس سناریوی نخست، پیشنهاد برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری در 60 شهر، طبق سناریوی دوم در 66 شهر و براساس سناریوی سوم 17 شهر را ارائه کرده ایم.

رئیس فناوری اطلاعات انتخابات وزارت کشور مناطق پیشنهادی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی طبق سناریوی اول را ترکیبی از شهرهای مختلف اعم از کلانشهرها، شهرهای متوسط و شهرهای کوچک برشمرد.

وی گفت: در سناریوی پیشنهادی برای برگزاری انتخابات الکترونیک در 66 شهر، تعداد کلانشهرها را کاهش داده و بر شهرهای متوسط افزوده ایم و در سناریوی سوم شهرهایی را انتخاب کرده ایم که پیشتر یک بار در آنها اخذ رأی الکترونیکی انجام شده است.

شجاعان پیش بینی کرد: نتیجه نهایی گفتگوها با شورای نگهبان درخصوص پیشنهادهای وزارت کشور این هفته مشخص شود.

وی با اعلام آمادگی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 10 هزار شعبه در کشور افزود: هنوز در مذاکره با مجلس شورای اسلامی و هیئت نظارت بر این انتخابات، محل این شعب تعیین نشده است زیرا منتظر نتیجه قطعی مذاکرات با شورای نگهبان درخصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

رئیس فناوری اطلاعات انتخابات وزارت کشور گفت: ترجیح ما این است که اگر در شعبه ای انتخابات الکترونیکی برگزار می شود هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها الکترونیکی باشد اما چون منتظر پاسخ قطعی شورای نگهبان هستیم اگر برای برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری در تعدادی از شهرها موافقت کنند طبعاً آن شهرها در اولویت برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها نیز خواهند بود.

شجاعان افزود: اگر هم شورای نگهبان موافقت نکند، با مجموعه هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، شعبی را که باید انتخابات الکترونیک در آنها برگزار شود مشخص خواهیم کرد.

وی گفت: تعداد دقیق شعب اخذ رأی در انتخابات شوراها را هیئت های اجرایی مشخص می کنند اما پیش بینی ما حدود 65 هزار شعبه است.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراها 30 اسفند در کشور آغاز می شود.

300/302

کد خبر: 739004

وب گردی

وب گردی