پزشکیان: دولت لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری را ارسال کند

نایب رییس مجلس تاکید کرد که سیستم پرداخت ها در کشور باید از ریشه اصلاح شده و در جاده شفافیت قرار گیرد.

مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مکانیزم های پرداخت حقوق و مزایا مشکل قانونی و ساختاری دارد، گفت: از لحاظ علمی روش مناسب برای پرداخت مشخص نشده است و این سبب شده که قوانین و مقررات شکافی عمیق بین حداقل و حداکثر ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه یک پزشک 3 میلیون و یک پزشک 300 میلیون درآمد دارد، افزود:برای قانونی کردن حقوق و مزایا به عنوان مثال سقف 100 میلیون تومان برای دریافتی ها در نظر گرفته می شود، اما این سوال مطرح می شود که چرا باید یک پزشک 3 میلیون و پزشکی 100 میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت کند؟

تصمیمات شخصی که جهت و مسیر کشور را مشخص می کند،می تواند از تصمیمات یک پزشک موثرتر باشد

پزشکیان با بیان اینکه بیمه درمان روستاییان در زمان تصدی وزارت بهداشت و درمان توسط بنده تبدیل به قانون شد،ادامه داد:با اجرای این قانون نزدیک به 25 میلیون تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند، که تا پیش از آن خدماتی از آن دریافت نمی کردند،

وی یادآور شد:تصمیمات شخصی که جهت و مسیر کشور را مشخص می کند،می تواند از تصمیمات یک پزشک موثرتر باشد، چرا که بنده اگر تا پایان عمرمم جراحی می کردم نمی توانستم روستاییان را بیمه کنم، اما در زمان تصدی وزارت بهداشت این اقدام انجام شد.

چهارچوب فراگیر علمی برای پرداختی ها در نظر گرفته شود

وی با بیان اینکه هر تصمیمی که بتواند مشکلات کشور را حل کند، تصمیمی عاقلانه تر، کارشناسی تر و علمی تر است، افزود:تصمیم هایی که بدون مبنای علمی اتخاذ شوند، کشور را گرفتار می کنند، در کشورهای مختلف بین یک کارگر و جراح فاصله درآمدی بسیار کم است، که حداکثر آن به 5 برابر می رسد، نه 50 برابر.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید چهارچوب فراگیر علمی برای پرداختی ها در نظر گرفته شود، ادامه داد:آیا افرادی که حقوق های نجومی دریافت می کنند، خلاف قانون عمل کرده اند؟ این افراد اظهار می کنند، مگر ما گفته بودیم که این حقوق ها را به حساب ما واریز کنند؟، پس ما در این دریافتی ها مقشی نداریم.

روزنه های دریافتی غیرمتعارف مدیران نباید باز باشد

پزشکیان با تاکید بر لزوم فراگیر بودن مقررات اظهار کرد:اگر حقوق مدیران کم شود و مدیران در سیستم های بیرونی 100 برابر درآمد داشته باشند، آیا در سیستم دولتی مدیر می ماند؟ حاکم باید برای تمام حکومت قانون و چهارچوب تعیین کند.

وی با بیان اینکه نباید روزنه های دریافتی غیرمتعارف مدیران باز باشد، افزود:اگر نسخه جامعی برای حقوق ها و دریافتی ها نوشته شود، بیکاری، فقر و رانت از بین می رود، لذا برای از بین رفتن این معضلات باید روش علمی و کارشناسی را پیش گرفت.

جاده دریافتی ها و پرداختی ها باید شفاف شود

پزشکیان ادامه داد:تمامی مسئولان در ایجاد روند دریافتی های غیرمتعارف مقصر بودند و نمی توان گفت که مجلس یا دولت در این امر مقصر هستند، لذا باید مشکل پیدا شود، نه اینکه به دنبال مقصر بود، با پیدا کردن مشکل دیگر مقصری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جاده دریافتی ها و حقوق ها باید شفاف شود، گفت:کارشناسان باید روش های مختلفی پیشنهاد دهند، تا بتوان از بین این گزینه ها بهترین گزینه را انتخاب کرد.

سیستم پرداخت ها در کشور باید از ریشه اصلاح شود

پزشکیان با تاکید بر اینکه سیستم پرداخت در کشور باید از ریشه اصلاح شده و به یک روش علمی تبدیل شود، افزود:روش علمی دریافت حقوق و مزایا باید در تمامی سطوح اعمال شود، لذا به این منظور دولت باید با انجام کار کارشناسی، با مطالعه تطبیقی با کشورهای دنیا به مجلس لایحه ارسال کند و آینده را ترسیم کرده و مجلس باید این لایحه را با انجام بحث و بررسی تصویب کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری باید با انجام کار کارشناسی به مجلس ارسال شود، تصریح کرد:نگاه جدید کارشناسی باید در کشور تزریق شود نه اینکه با تخریب و تهمت تمامی گناهان به گردن یک شخص یا گروه بیفتد، نگاه ها و قضاوت ها باید راه حل محور باشد، تا بتوان مشکلات را رفع کرد.

منبع:خانه ملت

دریافت کننده:علی درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 739027

وب گردی

وب گردی