آمانو به کابینه ترامپ آمریکا در زمینه پایبندی به تعهداتش در برجام هشدار دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی با موقعیت بین المللی که دارد می تواند به آمریکا در زمینه عدم پایبندی به تعهداتش در برجام هشدار دهد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رحیمی، در واکنش به دیدار دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با دولت ترامپ در روزهای آتی اظهار داشت: این دیدار می تواند نقش مهمی در واقع‌نگری کابینه ترامپ نسبت به برجام و وضعیت انرژی صلح آمیز هسته ای ایران داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: هیات حاکمه فعلی آمریکا در فضای انتخاباتی اطلاعات نادرستی از برجام داشت و فضای غلطی برای فعالیت هسته ای ایران در مفروض داشته است که اکنون می توان این نگاه را درست کرد.

وی گفت: دیدار کابینه ترامپ با آمانو باعث می شود اطلاعات بدون واسطه از مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی منتقل شود و آمریکایی ها با وضعیت واقعی برجام در حوزه های فنی، استانداهادها و همکاری های بین المللی آشنا شوند و درعین حال تعهدات آمریکا در برجام مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس عنوان کرد: این دیدار در تسهیل فضای بین المللی برای همکاری های هسته ای با جمهوری اسلامی تاثیر بسزایی دارد و قطعا باعث اصلاح رویکرد آمریکا به برجام و فضای بین المللی هسته ای اثر گذار باشد.

رحیمی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی میتواند آمریکا را به مسیر درست برجام راهنمایی کند، بیان کرد: آژانس با موقعیت بین المللی که دارد، به خصوص که بر فعالیت هسته ای همه کشورها نظارت دارد می تواند با نگاه حرفه ای و بی طرفانه به آمریکا نسبت منحرف شدن از برجام و عدم پایبندی به برجام هشدار بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمانو باید به هیات حاکمه آمریکا گوش زد کند که در چارچوب برجام عمل کنند چرا که همکاری هسته ای بین المللی ایران در حوزه های ایمنی و پسماند هسته ای شروع شده است و هر چقدر این همکاری تقویت شود بر تامین انرژی صلح آمیز جهانی کمک خواهد شد.

منبع:خانه ملت

انتشار دهنده:علی درخشان/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 739028

وب گردی

وب گردی